"Inget svar" på hue-prylar i homekit

iOS 16.2, TVOS 16.2.
Uppdaterade igår hue bridgen via hue-appen. Efter det så har mina hue-prylar "inget svar" i homekit (någon enstaka gång fungerar det).
Har startat om hue-bridgen, appleTV som är min hemhubb. Tagit bort kopplingen mellan hue och homekit och lagt upp den på nytt.
Överväger att logga ut från hue-appen men blir rädd när jag läser detta, är det bara dålig översättning? Uppfattar det som att jag måste lägga till alla hue-prylar igen då.

Trådfri och Aqara fungerar fint i homekit.

1 gillning

En snabb googling på bridge versionen 1953188020 verkar orsaka en del problem. Hittar ingen lösning.. ska uppdatera själv och se om det havererar :slight_smile:.

1 gillning

Loggade ut ur appen.
Gick in i hem-appen och tog bort hue-bryggan.
Loggade sedan in i hue-appen och kopplade på nytt mot homekit.
Jag kunde inte skapa scenarier med de namn de haft tidigare, gick inte att spara trots att de gamla inte finns kvar.
Nu har jag skapat nya automatiseringar och scenarier, håller tummarna att det funkar.

Märkligt, fick inga problem. Har dock en lampa som ofta står på i hue men är av i homekit. Inte för att det gör nått men synkningen emellan är bristfällig.
Installeras en ny lampa så döps den i hue, men namnet följer inte alltid med till homekit.

1 gillning

Jag hörde något om att det är många som upplever problem med uppdateringar i HomeKit just nu. I avsnittet som kom ut idag av AppleInsider podcasten så pratas det lite om det och HomeKitInsider podcasten från i måndags ska tydligen också gå in på ämnet en del.

1 gillning

Men det är folk som uppdaterat till nya arkitekturen i homekit, vilket mitt problem inte beror på då jag inte gjort den uppdateringen :sunglasses:

1 gillning

Jag förstår.
Jag är rätt dåligt bevandrad i HomeKit världen, men jag lyssnade podcasten imorse på väg till jobbet och sen kom jag in här och såg att folk skrivit om HomeKit problem och la 1+1. Oavsett så hoppas jag problemen benar ut sig inom kort.

1 gillning

Ja, jag tror man gör klokt i att avvakta ett tag med den uppdateringen i Home-appen från Apple.

Vad det gäller ditt problem så har jag inget tips just nu, inte upplevt det du har där. Däremot så är min gissning att problemet inte ligger hos Hue utan mer i något form av knas i Homekit. Det gör ju dock det svårare, inget mycket man själv kan påverka där mer än att ge det tid.

Det har iaf funkat i 9timmar :disguised_face:

1 gillning

Är de tidigare namnen fortfarande uppbokade?

Tidigare namn på scenarier verkar vara uppbokade ja

Samma idag igen. Tänkte att när man bytt till hue så skulle allt funka bra. Trådfri och aqara strular som sagt inte

Sambons telefon har 16.1. Ska uppdatera den och se om det hjälper

Det hjälpte inte. :exploding_head:

Nu är det uppe och snurrar igen

Och nu ”inget svar” igen

Önskar jag kunde hjälpa dig…

Vi har 24 Hue-enheter i vårt hem men jag har inte stött på detta tidigare och inte läst om någon som haft det som du heller.

Har funkat sedan 5-tiden idag. Väldigt märkligt

Slutade nyss fungera igen.

Hade liknande problem. Gav upp och skapade ett helt nytt hem. Sedan dess har allt fungerat bra.