Inget nytt Nintendo Switch under 2020

Från sajten:
https://wp.teknikveckan.com/inget-nytt-nintendo-switch-under-2020/


image

Nintendo har gått ut och meddelat att det inte kommer att komma något nytt Nintendo Switch under 2020. Det är Shuntaro Furukawa, speljättens VD som sätter stopp för alla spekulationer om eventuella uppdateringar av konsolen. Det är inte första gången han gör så, under 2018 gick han också ut och dementerade spekulationerna och sa att deras konsoler är tänkta att hålla minst 5-6 år innan det är dags för en ny men att de alltid arbetar på nästa generations konsol.

Nintendo Switch ligger back på display och ljud-ut jämfört med andra bärbara konsoler men det verkar inte avstanna deras framgång.

Det ska tilläggas att Nintendo under 2019 uppdaterade sin Nintendo Switch med längre batteritid och en version, Switch Lite, som enbart har den portabla delen.

Via: Engadget

 

Vad har egentligen släppts till Switch det senaste som är bra?
Känns lite som med alla Nintendo-konsoler att när väl Mario och Zelda gjort sitt så blir det inte mycket mer att se fram emot.
Jag gjorde ju tabben att köpa Wii U tidigt för att sen svära på att aldrig mer köpa en konsol från Nintendo tidigt igen.
Väntar fortfarande skeptiskt om jag behöver en Switch, är grymt sugen på att köpa det bara för Zelda BOTW och sen sälja det direkt efter.

Splatoon går varmt här hemma

1 gillning

Finns det ens några andra?

Din telefon kära hjärtan

Det beror lite på vad du gillar förstås men för min del så är det mycket 2D spel som körs (utöver witcher 3) här hemma.

Mega Man & Mega Man X serien har jag kört igenom, Dead Cells är fantastiskt, har du inte spelat Hollow Knight, Shovel Knight, Alwas Awakening & Cuphead så gör det.

Jag har snarare svårt att få tiden att räcka till för att spela allt som jag vill spela men det hänger som sagt i stort på vad det är för spelsmak som man har.

Är det verkligen en konsol? :nerd_face:

Ja det är ju många av spelen jag redan haft tillgång till på mitt ps4.
Jag skulle nog köpa en switch endast för deras exklusiva titlar, tycker dom blivit väldigt få sedan gamecube bara.
Wii var ju en enda röra med tredjeparts spel som ville släppa ett snabbt spel och casha in snabbt på den snabba försäljningen när alla ville spela Wii sports på förfesten. :sweat_smile:
Såg i för sig nu att mario party finns till switchen :heart_eyes:

Jo det är ju sant förstås. Fick barn i samband med releasen av nuvarande generation så har inte haft varesig PS4 eller den senaste xboxen så det gör ju att sortimentet för mig varit betydligt större.

Enda sellingpointen jag har kvar då är smidigheten att just kunna ”switcha” från stationärt till bärbart. Är guld värt när man har två tjejer här hemma som vill se Brandman Sam för 75:e gången :rofl:

Tja den har ju yxmördat övriga försök så det får man ju se den som.