Ingen laddare i lådan! Miljötänk?

Tycker det är tokigt att laddaren inte följer med.
tyvärr sätter väl detta en trend så andra tillverkare kommer sluta skeppa.
Visst är 12 också den första som kommer med usbc - lightning sladd?. Tidigare har väl haft usba - lightning

Det stämmer.

Så… med hänvisning till att alla har massa usba laddare hemma byter de till usbc och man får köpa den separat.

awesome.

11 hade USB-C, men med en laddare som har C.

Visst är det tokigt men bävar mer för den dagen de tar bort fysisk port helt :cold_face:

aah ok. så 11an hade laddare med C i lådan?.

Jag kan nog tycka att kontakten blir mer och mer oanvänd nuförtiden. Jag använder väldigt sällan något annat en qi laddning.

Men… jag förstår inte varför de gjorde magsafe kontakten så gigantisk stor…

Fel av mig 11 PRO hade det, övriga fick den gamla trötta A på 5 watt.

1 gillning

Sambon köpte en Xr som jävlades rejält när det var dags att lägga in backup från gamla telefonen. Slutade med 4 samtal till Apple support och uppdatering via iTunes. Det är dessa fall jag tänker på samt de som kör beta och behöver återställa. Men Apple kanske löser detta :man_shrugging:t2:

Ja det är lite tokigt. :joy:

Beror inte det på att spolarna som sitter i telefonen har ungefär den diametern?

Finns det riktigt små Qi laddare?

Tänkte det är ju apple…de gör ju ofta sin egen grej.

Så det betyder isåfall man kan ladda andra telefoner på denna magsafe?..

Det stödjer Qi så inga problem.

Jepp!
Såg en video igår där den satte sig med magnetism på en pixel.

1 gillning

Kanske finns en fysisk begränsning? Misstänker att även Apple är lite försiktiga med att utmana fysikens lagar efter floppen med laddplattan de aldrig lyckades lansera :smile:

1 gillning

Kan man ha den i bilen o få carplay via MagSafe … kanske kommer later …

Jag tror inte att Apple kommer att bry sig om bilar som inte stödjer trådlös carplay :man_shrugging:t2:

Så är de säkert …

jag trodde trådlös carplay var något som inte fanns riktigt ännu.
Men satte mig en en Mini här om dagen och frugan kopplade sin mobil till bilen och vipps så kom carplay upp…var ganska smidigt

Hade tidigare en bil utan trådlös carplay, använde det nästan aldrig då. Men nu med trådlös carplay så hoppar det ju igång innan man hunnit åka någonstans så nu använder man det ju faktiskt :man_shrugging: :slight_smile:

1 gillning

jo. Allt är ju bättre än bilarnas inbyggda system.
…iofs Polestar och Teslas system är ändå rätt ok.

1 gillning

Har för mig att det finns på senaste golfen så det kommer nog snabbt nu.