Inga iCloud-flikar

iCloudflikar är inget jag använder ofta. Nu när jag “behövde” fanns de inte. Jag får inte igång dem. Har kollat Apples supportsida: Ställa in och använda iCloud-flikar - Apple-support (SE)

Har startat om dator och telefon men det dyker inte upp några iCloudflikar. Någon som har tips? Eller slutar det med detta hopplösa utloggande från iCloud?

Just det där verkar ha ett eget liv.

Ibland händer det att de är borta, har väl hänt mig en eller två gånger, och inget man gör verkar kunna trolla fram dem igen. Sedan är de där igen, helt plötsligt.

1 gillning

Tyvärr har inte det där som @zinned skriver inträffat ännu. Hur var det nu, när man loggar ut från iCloud, vad händer då? Sätter det igång en kedjereaktion på andra saker man måste fixa eller är det bara att logga ut och sedan in igen?

Apple Pay försvinner från alla enheter du loggar ut från.

Hmm, har du någon idé vad jag kan göra för att få fliksystemet att fungera?

Borde väl räcka med att slå av/på Safari under iCloud-inställningarna.

De dök upp i telefonen, men inte på datorn. På startsidan finns det en liten knapp för inställningar. Där finns inte iCloudflikar med. På motsvarande funktion i telefonen finns iCloudflikar. Kanske får vänta ett tag, men logiskt vore att iCloudflikar fanns men ej var ibockat.