Indycar 2025

Smygstartar säsongen med PREMA Racing INDYCAR Team launch-event.

1 gillning

Jag vill vara hypad på INDYCAR 2025, men med det platta fallet förra året med Team Fuske och allt så känns det rätt svalt. Mer taggad på F1 faktiskt, för första gången på typ 5 år.

1 gillning

Du kommer ju inte att se det ändå. :stuck_out_tongue:

Ser fram emot både F1 och Indycar. :slight_smile:

1 gillning

Grosjean blir reservförare hos PREMA.

Jag har ju alltid varit F1 först men jag håller med om att förra Indycar-säsongen inte var något vidare.

Inte bara Penske-skandalen utan även ovanligt dålig racing, odisciplinerad körning från många som ledde till att resultaten kändes slumpartade. Att det dessutom gick rätt knackigt för våra svenska förare hjälpte inte till direkt.

1 gillning

Skärpning till i år!

1 gillning

Vad yrar du om? Såg ju nästan varenda F1 lopp den gångna säsongen. Typ hälften av alla INDYCAR lopp också.

I år kommer du inte kunna se Indycar, dina egna ord. Jag yrar inte.

I år ja, men F1 kommer jag se, trodde det var det du menade. Vi får se om jag skaffar ett Viaplay konto på annat håll. Just nu är jag jävligt less på Viaplay, mycket sport man får betala för som jag ändå inte kollar på.

Ah nej, vi är ju i Indycar-tråden. Ja, Viaplay kan dra åt skogen.

Förra året körde jag Indycar via deras egen streamingtjänst, indycarlive.com. Funkade finfint.

edit:
Tydligen fortfarande aktivt. :slight_smile:

Den största besvikelsen är ju att Linus inte har någon bil klar. Om inte han får köra så är det bevis på att talang är inte lika viktigt som sponsorer...

Men jag är taggad för ny säsong, ska bli jäkligt kul.

Tyvärr är det väl så i nästan all motorsport. Det är en business först och knappt ens de rikaste stallen har råd att välja förare som inte kommer med stora sponsorer.

Men man tycker verkligen att Linus bevisat sin talang. Dags för Rausing och company att kliva in och hjälpa till.

1 gillning

Jo visst är det så och till viss del förstår man ju att det måste gå runt men det känns som Linus har haft mycket oflyt och dålig tajming, men han är ju värd en plats.
Här är en relativt ny intervju med Hinchcliffe:

Både Indycar och F1 nyheter. Will Buxton tar över kommentatorsrollen från Leigh Diffey när Indycar flyttar från NBC till Fox. Townsend Bell är kvar och Hinchcliffe får en fulltidsroll. Misstänker att det betyder att varken Buxton eller Hinchcliffe kommer synas på F1TV nästa säsong.

1 gillning

Såg det, riktigt kul med både Hinch och Buxton i Indycar.

Kommer sakna dom båda på F1 dock. Hinchcliffe har varit skön som nordamerikan i balans till alla britter.

Buxton var på SpeedTV och NBC innan han var på F1TV så han har varit med mig när jag kollat F1 på teve sen typ 2008.

1 gillning

Absolut, har varit riktigt bra där båda två.

Bra artikel om Marcus Ericsson på The Race: