Indiska ansluter sig till Foodora

Från sajten:
image

Det är alltså inte indisk mat utan livsstilsbutiken Indiska som nu erbjuder hemkörning av produkter via Foodora.

Foodora satsar mer och mer på alla typer av leveranser och nu ansluter sig Indiska med sex butiker i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Tjänsten som Foodora kallar Q-handel (quick-commerce) har under corona-tiden växt sig stark. Erbjudandet om leverans hem samma dag som beställningen är lagd gör det betydligt lättare för den som vill handla men inte ge sig ut på stan. De har redan 250 butiker slutna till plattformen.

“E-handeln växer för varje månad som går och blir allt viktigare för oss. Kundernas digitala shoppingbeteende ställer allt högre krav på snabbfotade organisationer och därför är det viktigt för oss att vara snabba med att tillgodose våra kunders önskemål. Genom samarbetet med Foodora kan vi nu erbjuda en ännu bättre och snabbare service när det kommer till hemleverans av paket”, säger Karin Lindahl, vd för Indiska.

Via: Foodora Pressmeddelande.

1 gillning

Börjar tro att företag och leveransföretag inte förstår storheten med snabba enkla leveranser.

Jag fungerar så här, står det Budbee leverans på förstasidan, då blir jag mer villig att handla där.

Tror inte att jag är ensam om detta. När jag beställde från NetonNet på morgonen och fick hemleverans samma kväll var för mig något helt nytt och gjorde att jag blev helt såld.

Tror Indiska gör helt rätt, deras omsättning lär öka.

1 gillning

Så är det absolut. Eller idén om att gå till ombud och köa när det finns Instabox:ar överallt.

Det är ju det här som gör att Amazon egentligen inte har något att komma med. De flesta problemen är lösta av flera aktörer på marknaden.

3 gillningar

Och i dessa tider är det inte det minsta lockande att stå på Hemköp och hämta ut paket.

Jo de är verkligen 2-3 år försenade i lanseringen. De som styr Amazon i Sverige lär få förklara sig till USA en hel del.

Vill höra den förklaringen på Swengelska, Well u see Budbee is outkörnig for a lång tajm now.

2 gillningar

Enligt den informationen jag har så är det inte svenskarna som är problemet… cheferna högre upp, vilken nationalitet de nu har, visste mycket väl att det var tokiga översättningar vid lansering.

Det är inte heller svenskar som förhandlat med svenska återförsäljare att finnas på Amazon.se

Jag är väl bland dom få som köper deras sätt att hantera översättningarna.

Billigare att göra så och sen rätta till fel än att sätta ett gäng översättare och få allt korrekt.

Men det är en annan diskussion.

Några safeword skulle kanske varit på sin plats dock :slight_smile:

En intressant fråga är, vad skulle amazon behöva göra i Sverige för att bli stora här.

Jag tror att enda vägen till att bli stora i Sverige är att vara billigast på Prisjakt :slight_smile:

Det och snabba, smidiga leveranser – gärna med något annat än PostNord.

Men snabba smidiga leveranser erbjuder ju alla andra idag - FÖRUTOM Amazon.

1 gillning

En sak som de faktiskt är riktigt billiga på är leksaker. Köpte nog 90% av barnens leksaker på Amazon i år och det mesta var bra mycket billigare än andra svenska butiker. Nackdelen är ju dock att jag skall upp och kriga bland alla andra dårar på ICA för att hämta sakerna.

1 gillning

Jo priset är det enda och då gäller det att ligga riktigt lågt.

Jag trodde de skulle ha mycket bättre priser än vad de har haft.

De har en chans att ge oss produkter som andra svenska leverantörer inte kan, tex LG telefoner som numera inte säljs i Sverige. (Jo jag har fastnat lite där :slight_smile: ) Men det finns säkert en massa andra produkter som saknas som de kan erbjuda.

Priserna är redan extremt pressade i Sverige - och Amazon får ju betala kemikalieskatt som alla andra

Ser inte hur de skulle kunna vara nycket billigare på saker där det redan finns konkurrens.

Nej det som varit Amazons styrka i andra länder är att smaka väldigt mycket produkter men hör i Sverige har vi Prisjakt till den researchen.

De kan sänka priset och därigenom gå med förlust under ett tag, för att få folk att använda tjänsten.

Ett ganska vanligt system för att fånga kunder.

Absolut men det är de inte heller ensamma om - tänk också på att Amazon framförallt är en marknadatjäns för andra företag och där skall Amazon ha en stor del av kakan så då blir det snarare tvärt om - lite dyrare

Jo men du missar det där med att bygga kundbas, att sänka sina priser under en viss tid för att bygga upp kundbasen är vanligt när man går in i en ny marknad, kolla bara på mobiltelefoner eller varför inte Xbox när de började med konsoler, de valde att gå back. Amazon har all möjlighet att ta bort sin provision under ett tag.

Jag diskuterar nu vad de skulle kunna göra för att nå en marknad och jag ser det bara med, mycket billigare priser och produkter som annars är svåra att få tag på. Någon annan väg ser jag egentligen inte, ska väl vara mördande reklam i typ 4 år.

Well, med tanke på att de varit marginellt billigare på vissa skär, betydligt dyrare på annat så har de uppenbarligen inte valt den strategin.

Helt ärligt tror jag bara det är Mediamarkt som höll på så och de 5-6 miljaderna de gått back på svenska marknaden lär aldrig få tillbaka.

Tvärt om, enligt de källor jag har har man haft väldigt höga priser för att få gå med. Det är också anledningen till att inte så många gjort det.