In i TV-djungeln - vad välja?

…och DÄR blev både 65” och 77” av CS6 omöjliga att köpa.

Den förstnämnda har gått upp hela 25% i pris enligt prisjakt och den senare har nu ökat med monstruösa 50% (!) till en bra bit över 30k.

Känns som att ta det chill var raka motsatsen till bästa sättet att agera här.

Samsung S95B är kanske ett alternativ.
Ingen Dolby Vision dock
TCL:s 935 är också ett alternativ

Vårkampanjerna har väl inte börjat ännu?
Om du ska ta det chill eller inte beror ju på hur akut ditt behov av ny tv är. Kan du vänta ett år så kommer det komma erbjudande under tiden. Men om du måste ha en inom 2 veckor så kanske du får antingen svälja ett sämre (dyrare) pris eller köpa en sämre/enklare modell.

Hade det varit om ett år hade det inte funnits någon anledning att diskutera det nu då allt hade hunnit förändras tills dess :blush:

@Esse rekommenderade ju som han sa att ta det chill nu. Det verkar ju ha varit fel approach då priserna fick en massiv förändring till det sämre nu.
Eller du menar på att det är rimligt att de i närtid skulle gå ner igen minst lika mycket som de nu gick upp? Är det rimligt att anta så är det bra men det skulle jag personligen hålla för mycket osannolikt. Jag är dock inte insatt i hur priserna har för vana att fluktuera.

Hoppas du bor i Luleå… Då har du en bra TV till ett bra pris.
https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbehor/tv/lg-77-c1-4k-oled-tv-2021/300093?utm_source=prisjakt&utm_medium=pricecomparison&utm_campaign=prisjakt-listing-2

Är det något som är säkert här i världen är att TV-priserna störtdyker vid minsta lilla kampanj :slight_smile:

Nu har vi bestämt att du skall ha en 77-tums OLED-tv för under 20 000 kr och då håller vi på det.

Jag har gjort ett filter till dig på ämnet.

1 gillning

Han bor i Skåne :slight_smile:

Precis som @Esse så bor jag nere på kontinenten :blush:

Men den fanns ju bara i Luleå, då blir så långt att köra.

Hoppas det stämmer och att en sådan kampanj kommer snart :blush:

Känns lite bull att man inte slog till på 65” eller 7kr” CS6 när de låg på 16 resp. 21 för en dag sedan. Inte trodde man att de skulle öka så och inte heller nu.

Kan de inte skicka den till en annan butik?

När han skriver vårkampanjer så är det ju några månader framöver som det kan komma kampanjer. Fram till sommaren så skulle jag gissa att de apparaterna som ökade i pris kommer att komma på erbjudande med samma eller lägre pris än innan det höjdes.
Priset åker ju jojo på tv-apparater så på några veckor så är det säkert på erbjudande igen.

1 gillning

Har du Benify privat? De kör deals på både LG och Samsung rätt ofta. Köpte min Q90r där för ett par år sedan för bra mycket bättre pris än alla andra butiker.

1 gillning

Med TV handlar det alltid om tillfälliga kampanjar. De har ett grundpris som gäller nästan hela året men sedan faller de sjukt under en viss period. För att sedan öka igen. Och sedan går det ner till samma eller billigare nästa kampanj. Detta är skrivet i sten. Så nästa kampanj när den nu är kommer antingen ligga på exakt samma pris, eller lägre.

Det slås bara av Samsungs flaggskeppssoundbar som åker ännu mer jojo.

1 gillning

Har man inte Benify via sitt jobb så kan man skaffa det privat. Det är en engångskostnad så har man en gång betalat så har man Benify och rabatterna där igenom. Nu kostar det det 149kr men första gången jag höde talas om Benify privat så kostade det 20kr. Min fru har Benify via sitt jobb så jag slog inte till då men gjorde det senare när du hade höjt priset till 50kr. Såg att Benify-rabatten på LG just nu var 15% på alla TV. Men som @Esse skrev om kampanjer så kanske det billigaste är att vänta på en sådan när den kommer.

1 gillning

Nej, har inte skaffat det…än iaf.

Yes, därför jag skrev Benify privat :slight_smile: Smidigt är det!

Jag lägger mitt förslag på begagnat. En TV som var det bästa man kunde få för tre år sen, är fortfarande väldigt bra – till en bråkdel av pengen.

Just det där med svärtan är det som jag känner är begränsande för min nuvarande TV. Nästa TV ska ha bättre svärta.

Och jag vet en annan sak som bara finns i en butik och bara i Luleå... En icke uthämtad weblanserad bourbon för 1999:-

Det fanns tydligen 3 icke uthämtade. Men när jag skulle köpa en (upptäckte det av en slump) så fick jag onda ögat från min fru som satt i kassan.

Och då förstod jag vad jag ska få i födelsedagspresent :slight_smile:

Det var bara att vända om... Och lämna flaskan till killen som plockat fram den. Hon hade förvarnat ALLA i personalen utom just honom att om jag kom in och frågade efter flaskan så var det fel i lagersaldot och den var slut...

2 gillningar