Imou kameraproblem

Vet inte om detta hör hit men försöker installera en imou cue 1080 p kamera hemma men får det inte att fungera. Det är inte mycket till instruktioner som medföljer. Någon här som installerat en och fått det att fungera?

Är det inte bara att följa guiden? Installera appen, registrera sig, lägga till kameran?

Jo man kan tycka det.

Jag kommer till steget att det står blinkar gröna lampan sakta? Vilket den gör då ska man bekräfta det. Nästa steg är en klocka som räknar ner från 5 sec där det står att man ska rikta telefonens högtalare mot mikrofonen på kameran. Det ska höras ett ljud då men inget ljud hörs. När klockan räknat ner de 5 sekunderna så får man börja om registreringen av kameran.

Det står ju att om lampan blinkar sakta grönt

booting completed await wifi config enter smart config status. Vilket jag inte har någon aning om vad det betyder.

Stoppar jag i ett helt nytt tomt minneskort micro SD 64gb som den ska klara då börjar lampan blinka rött och det betyder att det är något fel på minneskortet.

Så jag kommer inte vidare alls. Hittar absolut inget på deras hemsida om detta

Så problemet är att telefonen inte gör något ljud och då synkas det inte? Har du satt på ljudet på mobilen? :sweat_smile:

Ja det ska spelas någon speciell melodi från appen och det gör den inte.

Men minneskortet tar den inte emot heller så det är flera fel.

Deras support verkar vara usel enligt vad kunnat läsa mig till. Folk har fått vänta i en månad på svar via mejl.

Så det känns som att det enklaste är att nyttja ångerrätten och titta på någon alternativ kamera

Testa appen iDMSS istället!

Funkade inte med det heller. Den hittar inte kameran

Antar att du redan provat återställa enheten?

Ja

Det blev en TP-link Kasa Cam KC100 istället.

Tog max 2 min så var den inkopplad och färdig att användas.

Riktigt nöjd!