iMac M1 fastnar vid ”Skapa ett datorkonto”

Har köpt en iMac M1 8GB ram 256GB ssd på blocket idag Den var återställd. Håller på att ställa in det skrivit in iCloud mm. Men fastnar på Skapa ett datorkonto. Har provat med lite olika namn men ingen skillnad Någon som vet vad som är felet?

Kanske det här hjälper: Ominstallation av Macbook Pro M1 - Macbook Pro - MacWorld forum - Mac, iPhone och iPad

1 gillning

Tack Verkar lite krångligt ska titta mer på det imorgon.

Håller på att försöka nu. Söke på svaret 8 i inlägget ovan. Fick fram detta https://websetnet.net/sv/fixa-macos-fast-vid-skapa-ett-datorkonto-på-m1-mac-tutorial/amp/

Men efter att jag klickat på.”Avsluta och gå till återställningsverktyg” fans ej i menyraden. Sen står det att man ska välja ”Radera Mac” Har inte det att välja på bara ”Nollställ” och ”Hård återställning”


Brukar bara öppna Skivverktyg, radera Macintosh HD och sedan startas datorn om och så får man installera det operativsystem som följer med.

Gjort det nu men kommer till samma ställe som inlägg 1

Gissar att du behöver ha tillgång till en till Mac för att lösa problemet då:

1 gillning

Nu är den igång. När jag väl tog mig tid och följde instruktionerna i inlägg 2 (på engelska men med vilken USB man skulle använda på iMac) och 8 ( på svenska men där stod det inte viken USB man skulle använda på iMac) Hade dock problem med Apple Configurator och WiFi på MacBook Air där jag körde det. Som kopplades ner hela tiden efter några minuter. Sen när jag köpte en USB hubb med ethernet så fungerade det.

Tack för hjälpen!

1 gillning