iMac eller Mac mini?

Jag behöver skaffa ny (= ej beg) mac. Vågar inte berätta hur gamla mina två datorer är.:blush:

Mina prio är: ssd (helst 512GB, 256GB ok), 16GB, i7, minst fyra kärnor. Spelar aldrig, det enda tyngre jag gör är video, än så länge är det bara vanlig HD och där hänger den nyare av datorerna (MBP från 2011:blush:) fortfarande med hyffsat.

Det verkar vid en jämförelse som Mac mini är lite mer prisvärd än iMac. Visserligen kommer skärm till men man kan ju snåla lite där först och sedan uppgradera. För en iMac kommer jag hela tiden upp i 25k medan Mac mini med mina specs kan landa på eller strax under 20k. Har jag missat något, tro?

Jag skulle gå på en Mac mini med en bra skärm. Mest för att jag inte gillar när allt sitter ihop. Annars verkar många vara nöjda med en iMac.

Jag stod i samma val. Tog Mac mini. Mycket för jag inte gillar integrerad skärm. Och jag hade redan en ok 27” skärm. Är nöjd med valet. Men har nog varit nöjd med en iMac också. :slight_smile:

Inte säker, men tycker Imac verkar kraftfullare på något sätt men kanske bara inbillning.

Bättre grafikkort på iMac?

Stod just i samma dilemma, efter 7 år med en biffig iMac valde jag att köpa mini+skärm. Nöjd hittills, den nya minin är kraftfull, utom att jag saknar den klockrena funktionen med inbyggd mic/högtalare i iMacen för alla timmar jag sitter och facetimar med kollegor remote. Nu krävs det lurar.