IKEA släpper smart grendosa

Här genom att välja hemelektronik! Verkar uppdateras ofta nu. Här är också babyvakten Till exempel fanns ej GU10-lampan i färg när jag tittade imorse.

Då är jag med, tack. M.a.o. visar nuvarande produkters imagebilder kommande produkter som t.ex. USB-dosan.

Ja det kan man ju hoppas, men har svårt att tro att den skulle vara bättre än de andra.
Men den var ju billig om man jämför med Hue.

en där grendosan är nog ganska givet köp för mig. Har en del ställen där det ligger på golvet och skräpar i ett enda ormbo. :slight_smile:

Vi får vänta till vår sommar för USB- och strömbrytare till Åskväder-serien.

På tal om nya produkter, vad tror ni om denna, passar den Sonoshögtalarna också tro? Tänker främst på Sonos One. Intressant prisbild i så fall jämfört med de andra alternativ som finns tillgängliga…

Testade att sätta original symfonisk i en sonos one. Tyvärr sticker den upp för mycket.

1 gillning

Smart ide´ men urbota dumt namn, folk kan ju få för sig att den även skyddar prylarna vid åskoväder :flushed:

Men välkommen till forumet!

Fanns inte i Uppsala idag, men blir att beställa på nätet. Det här är ju guld för att få uttag dit man behöver det utan fula grendosor.

Någon som har en bra idé hur man skulle kunna fästa dessa (kabeln alltså) längs med en vägg?

Finns väl kanallister om man vill dölja kablarna? Frågan är om det räknas som fast installation bara :thinking:

Tänkte på något annat än kanallister då det blir lite speciellt med Åskväder eftersom uttagen hamnar en bit upp. Men det funkar väl med Classes kabelclips iofs.

1 gillning

Frågan är om de fungerar i hörnen, har lite dåliga erfarenheter av det, dock inte just de som du refererar till. Kanallist som slutar på lämpligt avstånd från dosan kan nog bli ganska diskret :thinking:

1 gillning

Köpte startpaketet + singelkontakt och väggfästen. Varje väggfäste har ett fett hål och hör och häpna: det medföljer skruv! Problemet är att det är hålet för skruven är drygt 12mm, och det finns endast ett hål per fäste:

Så för att fästa ett singelfäste i gipsvägg så behöver man borra fler hål i den centrala delen, där det dessutom är dubbla lager järn. (rektangel). Alternativt kan kan göra små hål närmare det befintliga hålet. (cirkel)

Frågan är varför de inte släpper en dubbel europlug oxå? image

Åskväder, betyd: 3,5 av 5 insexnycklar.
Sladdriga plastbitar, hela konstruktionen är mer komplicerad än vad egentligen behöver vara. Se det som en nödlösning.

1 gillning

Blev fruktansvärt tyst om detta?
Har nån nå insider snack? Fått nå vettiga svar från kundservice?

Förresten hej på er alla. Mvh nykomling

4 gillningar

Välkommen!

Nä, varit väldigt tyst som sagt! Men hoppas de är på G igen!

Nu har Elsäkerhetsverket godkänt den! Artikeln förklarar också lite om bakgrunden.

1 gillning

Jag såg det, tråkigt att det fortfarande är så diffust från Ikeas sida… är ju bra om dom ska åtgärda problem.
Men hade gärna sett mer tydlig info om när det blir tillgängliga osv.

Det enda IKEA är tydliga med är hur otydliga de är.