IKEA släpper Obegränsad skivspelare

Skivspelaren finns varken online eller i något varuhus. Slutsåld redan?

Den släpps 30 september.

1 gillning

Klockan är ju cool.

Coolare än en rolex?

Nä, den dan IKEA gör coolare saker än Rolex då börjar jag samla frimärken istället. :joy::joy:

Får man ut stereo ur den? Såg att många (de flesta) moderna kassetspelarenheter inte levererar stereo.

Från sajten:
image

Idag den 30 september var stora dagen då Ikeas så omtalade Obegränsad-kollektion skulle lanseras. En timme efter har det fortfarande inte gått att beställa flertalet varor.

Obegränsat togs fram i samarbete med Swedish House Maffia. Den stora lockelsen var skivspelaren. I butikerna hade man förberett inför köer och rapporter som kommit in säger att de första kunderna anlände så tidigt som klockan 07.00 i vissa butiker. Här ser allt ut att ha gått enligt plan.

På internet skulle dock försäljningen gå igång 12.00. Nu en timme efteråt går det fortfarande inte att beställa några varor förutom lampan. På webbsidan ser vi nu en text där det står “På grund av stort intresse för den tillfälliga kollektionen OBEGRÄNSAD kan det vara problem att handla produkterna online. Vi jobbar på en lösning så fort vi kan.”.

Skärmdump på Ikea webbsida över Ikea Obegränsad-kollektion

Av allt att döma var man inte beredd på så stort intresse när kollektionen presenterades. Av allt att döma har man trots det inte lyckats förbereda sig inför den faktiska lanseringen. I alla fall inte digitalt.

Uppdaterat 13.37: Nu har texten ändrats till “Just nu är det problem att handla produkterna i kollektionen OBEGRÄNSAD på grund av ett tekniskt fel. Detta innebär att ingen kan handla produkterna online. Tyvärr kan vi inte säga när problemet är löst, vi jobbar på en lösning så fort vi kan.

Skärmdump från Ikea.se med uppdaterad text som säger "Just nu är det problem att handla produkterna i kollektionen OBEGRÄNSAD på grund av ett tekniskt fel. Detta innebär att ingen kan handla produkterna online. Tyvärr kan vi inte säga när problemet är löst, vi jobbar på en lösning så fort vi kan."

Uppdaterat 15:00: Nu gick beställningarna igång och skivspelaren tog slut på någon minut.

Trots att produkterna är svarta fattar jag inte vad det är som lockar med denna kollektion.

3 gillningar

Antar att det är lite som skor på Lidl. Unikt och speciellt. Det är väl inte heller kollektionen i sig utan mest skivspelaren.

Jag hade kunnat tänka mig vinylsvarven så man hade haft en i vardagsrummet med. Smidigt med inbyggd RIAA och resonligt pris.

Det är ju smidigt. Trodde faktiskt inte den hade det.:+1:t3:

1 gillning

Det kan man nästan räkna med att alla konsumentinriktade skivspelare har idag.

Runt 15.00 gick beställningsmöjligheterna igång. Provade lägga skivspelaren och lite annat i korgen och sedan checka ut. Ganska direkt fick jag som svar att en produkt inte kunde levereras och det var skivspelaren. Därmed tog de slut på lager inom några minuter. Kanske till och med sekunder.

1 gillning

Tyckte vägglampan var lite fräsig. Men såg sen att den har ju bara fem fasta program. Hade den varit uppkopplad och haft möjlighet att få in egna mönster eller koppla till ljud/musik så hade jag kunnat betala en tusenlapp till, ja kanske ännu mer.

Någon här inne som fick tag på en?