IKEA sänker priserna på över 2 000 produkter

Från sajten:
image

I en värld där det mesta blir dyrare så är det trevligt att se bolag som faktiskt sänker sina priser och ett sådant är IKEA som nu sänker sina priser på över 2 000 produkter.

I september förra året sänkte IKEA priserna på över 500 varor i sin butik och nu är det dags igen. I ett pressmeddelande berättar IKEA att de sänker priset på över 2 000 produkter till vilket betyder att de ha sänkt priset på 25 procent av sitt sortiment. Mycket av sänkningarna är på just förvaring men även över andra sortimentsgrupper som soffor, sängar och mindre inredningsprodukter och kökstillbehör. Även i deras egna restaurang kommer priserna på flera rätter sänkas en aning.

I tider av ekonomisk osäkerhet är livet hemma viktigare än någonsin. Det är en stor investering att göra vårt sortiment mer prisvärt igen och vår strategi och vårt löfte är att fortsätta sänka priserna när vi kan. Det är ett viktigt steg för att hjälpa människor att skapa en bättre vardag och ett bättre hem, oavsett plånbokens storlek, säger Elefteria Cromlidou, Country Commercial Manager på IKEA Sverige.

På deras hemsida går det att se exakt vilka varor som är prissänkta och vi kastade oss in på TRÅDFRI-avdelningen men där har det inte skett några sänkningar vad vi kan se, men vem vet det kanske kommer under året.

Via pressmeddelande

1 gillning

IKEA har ju höjt de flesta priserna sen Ingvar dog och jag är övertygad om att de då tappat en massa försäljning. De har väl äntligen fattat att det enda sättet att sälja mer är att sänka priserna igen.

Jag har hört från flera som jobbat/jobbar inom IKEA att förändringen sedan Kamprad gick bort har varit väldigt tydlig i alla led. Man valde att "amerikanisera" och tappade en del av de värderingar som varit stöttepelare i företaget både internt och externt. Men man har insett att man gått för långt och försöker att gå tillbaka till sina rötter.

Såg att bokhyllehögtalaren kostade 1995kr, den var ju prisvärd som tusan när den kom och kostade 995kr. Men nu ser jag ingen anledning att köpa den framför en sonos one sl.

1 gillning