IKEA Pilskott är en ny smart tak- samt golvlampa

Från sajten:
image

IKEA fortsätter att göra våra hem smartare och att lysa upp dessa. Nya tak- och golvlampan IKEA Pilskott tar smart belysning till en ny nivå med cool design.

Svenska möbeljätten IKEA har lanserat två nya armaturer för våra hem. Det trevliga med nya IKEA Pilskott är att de dessutom är smarta och kan integreras med IKEA Home Smart.

IKEA Pilskott taklampa

Den nya taklampan har en modern grafisk form och en böjbar LED-list som skapar läckra ljuseffekter i rummet. Styrs och dimmas enkelt med IKEA Home Smart eller fjärrkontroll. Den svarta takarmaturen sägs ge ett behagligt ljus och kan med fördel användas över matbordet eller varför inte skrivbordet?

Ljusflödet är 1100 lumen och måtten är 97 x 4 centimeter. IKEA Pilskott har en beräknad livslängd på 25.000 timmar och en effekt på 16,5 Watt. Läs mer om taklampan IKEA Pilskott här. Den kostar 995 kronor och finns i varuhusen nu.

IKEA Pilskott golvlampa

Matcha taklampan med golvlampan som har samma namn. Golvlampan IKEA Pilskott har även denna samma grafiska form och den stående designen gör den lättplacerad i hemmet. Även denna kan styras och kontrolleras via IKEA Home Smart samt en fjärrkontroll.

LED-belysningen har ett ljusflöde på 700 lumen och kan dimmas för mysigare stämning. Måtten är 30 x 12 x 112 centimeter och den har en sladdlängd på 2 meter. Effekten är 14,5 Watt med en förväntad livslängd på 25.000 timmar. Priset är 995 kronor och du kan läsa mer om den svarta golvlampan IKEA Pilskott här.

Blir det ett köp?

Källa: IKEA

Galleri

1 gillning
  1. Går den in i gamla hubben?
  2. Går den in i Homekit (via Ikea)?

I så fall kan det bli ett köp på båda två

1 gillning

Fungerar med Home Smart, men bra fråga om gamla hubben fungerar. Ska ju vara samma teknik om jag inte minns fel @Esse

1 gillning

Vad jag har förstått så ska det inte finnas några begränsningar i vad som fungerar med gamla hubben och produkter för Home Smart. Däremot kommer ju inte eventuella kommande Thread- och Matterprodukter att fungera med gamla hubben. Detta är ju i princip bara en ljuskälla. Testa med att uppdatera appen och välj att lägga till en produkt - se om PILSKOTT kommer upp då som alternativ.

1 gillning

Svarar mig själv :slight_smile:

1 gillning

Jag har köpt en IKEA Pilskott taklampa. Tyvärr avger den ett högfrekvent missljud när man dimmar ner den.
Efter vad jag har läst av recensionerna på Ikeas hemsida så verkar fler ha det problemet.
Om man vill ha denna lampa skulle jag föreslå att man väntar till nästa generation eller inte använder en dimmer

1 gillning

Ikea använder nog för billiga komponenter

Är det därför den har försvunnit från hemsidan?