IKEA i CO-OP med Republic of Gamers

Från sajten:
image

På tal om samarbeten som IKEA presenterar så lanseras nu samarbetet med Republic of Gamers.

Med ett samarbete med ROG vill IKEA ta fram skrivbord, stolar och andra produkter för gamers till ett rimligt pris. Så ingen spelare utlämnas från dessa möjligheter till en ordentlig spelstation.

ROG ägs av ASUS och har tagit fram de här produkterna under sitt varumärke länge och ser möjligheten att dela med sig av sin kunskap i området för att låta fler kunna ta del av dessa proffsprodukter i olika prisklasser hos i Ikeavaruhusen.

UPPSPEL är produkterna som utvecklats tillsammans med ROG och serierna LÅNESPELARE, MATCHSPEL, GRUPPSPEL, UTESPELARE och HUVUDSPELARE är produkter som IKEA själva tagit fram efter kunskapen de fått av samarbetet. Tillsammans blir detta över 30 produkter för spelaren.

– Vi anser att det finns mycket att göra för att demokratisera gaming-världen”, säger Ewa Rychert, Global Business Leader of Workspace på IKEA of Sweden.

Produkterna finns nu att klicka hem via hemsidan eller inhandla på Ikeavaruhusen.

Via: IKEA.

1 gillning

Mugghållaren ska köpas åtminstone :slight_smile:

Om man inte vill att ens ”spelstation” skall se ut som alla andra då? :slight_smile:

Frågan är exakt vad man vill köpa här mer än att ta en del av kakan.

Då är man odemokratisk! :laughing:

sådan skriver man ju i 3d skrivaren… bara där har du businesscase för att köpa 3d skrivare :slight_smile:

1 gillning

jag gillar stolen… lär köpas.

En sån här blir det nog

Blir att kolla på en sån här också. Har behövt en ny stol alldeles för länge

1 gillning

Behöver business case för att bygga ut huset med i så fall :joy:

Nya symfonisk med på deras bild också.

Det blev en sådan här till sonen

Som interiör designer så skulle det vara kul om någon gjorde ett gamin groom som riktade sig mer till 25-40 åringar, och kanske tjejer. Eller att vissa kids även kunde tycka det är snyggt. Men det finns kanske inget intresse för snygga gaming room? Det ska vara svart och 90-tal?

https://www.google.com/search?q=girl+game+room&sxsrf=AOaemvIFpxzA7lBvDnLw0FngCOIG6W8Dvg:1633674789175&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiOtvLrmLrzAhWHzosKHRk7DBAQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1815&bih=1068&dpr=1#imgrc=JmcJotBSFInqHM

Jo, absolut. Söker man på “Girl gaming room” så landar såklart lite bilder på Lila/rosa nyanser. Men jag tänkte mer på att ett företag kanske satsar på det, typ som Ikea. Trycker dock inte på spelrum för tjejer. Mer att de ska vara lite finare för någon som inte är barn.

Tror målgruppen är rätt smal om än kapitalstark, antingen accepterar man gaming-design eller så håller man sig till mer stilren inredning. Av de som vill ha en mer mogen gaming-inredning så är man nog ändå inte intresserad av ett färdigt koncept.

Men det är en gissning.

Jag delar @Jimmy_Hellqvist1 åsikt - “gaming design” är extremt likriktad. Det är möjligen NZXT som levererar något annat än LED-försedd plast. Och då pratar vi hårdvaran.

Jag tror gaming-möbler är baserat inte på vad gamers vill ha utan efter hur ett pojkrum såg ut tidigare.

Snacka om affärsidé, ta fram gaming-möbler för den lite vuxnare publiken. Nästa fråga är ju då - vad är gaming-möbler?

“Vad är gaming-möbler” sätter väl lite fingret på det.
Hur skulle du vilja att ett “vuxet” gamingskrivbord eller stol ser ut?
Vad är det för vuxet ni efterfrågar som inte redan finns på marknaden?

Håller med här. När går gaming till att bli ”vanligt” kontor? När går ett tråkigt kontor till att bli en stilren ”vuxen” ”gaminghörna”.
Tycker stolen utespelare från Ikea var ok design på och inte så extremt gamig. Sen tyckte jag den såg väldigt platt ut och inte så skön att sitta på. Kanske inte så många ergonomiska inställningsmöjligheter heller. Men vill man ha det så behöver man nog lägga lite mer än 1000kr på en kontorsstol.