IKEA flaggar för höjda priser

Inte så konstigt. Dom har ju haft stora leveransproblem under pandemin och troligen ökade kostnader.

Alla har stora leveransproblem nu. Sjöfrakterna är ca 10 ggr dyrare och dom har en leveransträffhet på ca 30%. Någonstans måste kostnaderna tas ut. Vi kommer ta det på våra marginaler under 2022 för att det inte ska drabba våra kunder

2 gillningar

IKEA tar sin avgifter för frakt till löjliga höjder. Billigaste alternativ 399 kr för att få hem ett par spännband för 79 kr.

Vad kostade det innan? Vad jag kan finna var det samma priser 2021.
Vill man betala 399 för att få hem ett par spännband så bör man väl få göra det. :joy:

Det var lite billigare hösten 20.

Du skall välja "Hämta på varuhus eller ombud" så får du fram vanlig frakt till ombud. Jättekonstig process.

Det provade jag innan, där kan jag bara välja drive-thru i något av varuhusen. Jag tror att IKEA har lite att jobba på.

Det är helt ofattbart hur IKEA kan ha en sån dålig onlinebutik. De har visserligen gjort stora framsteg senaste åren men från oerhört låga nivåer.

Weird, fungerade tidigare.

Verkar vara beroende på produkt helt enkelt och var de tas i från. Om det går från varuhusen så går det nog inte skicka till ombud. Men där måste ju IKEA bli mycket tydligare vad som gäller.

Antar att det finns en korrelation mellan saker som kan skickas till ombud och att det också kommer upp Postpaket för 79 kronor under "Leverera hem till mig".