iFixit plockar isär iPhone 11 och hittar bilateral trådlås laddning

Dito :slightly_smiling_face:

Varför detta krig? Kan vi inte leva med att folk har olika smak och tycke? Bara ni har samma smak som jag!

1 gillning

Den var klockrent :slightly_smiling_face:

Jag tror inte Samsung har bättre Ram hantering men däremot har dom ofta tre gånger mer ram.
Det går något rykte om att iPhone har 2gb ram dolt som bara hanterar fotograferingen i år men det är bara spekulationer än så länge.
Men däremot så har majoriteten av android-lurar bättre modem de senaste tre åren sen det kärva med Qualcomm.
Det gör därmed web applikationer eller spel med uppkoppling hurtigare att starta.
Hade man prövat att starta appar i flygplansläge kunde det nog sett annorlunda ut.

Där har du en poäng samt att jag tror Samsung har bättre kylning sedan Note 9

Ett exempel på 12gb Ram på Android vs 4gb ram på iOS.

2 gillningar

Note 10 lika snabb som 11 Pro Max och man kan nog vinkla det lite hur man vill, här med :slightly_smiling_face:

Jag tänkte mer på att Note 10+ hade sämre ram hantering än iPhone 11 Pro Max med 12gb mot 4gb.
Det är mer häpnadsväckande än att den ena är lite snabbare än den andra.

Edit: såg att fold hade lite bättre hantering med sina 12gb.
Men den är ändå programmerad att ha flera öppna fönster samtidigt så det kan ju hjälpa.
Lite som med iPad.

1 gillning

Jag menar att de som gör dessa videos kan lägga upp testet så att det vinklas. Tex vet man att iPhone är supersnabb på videoexport medan vissa appar passar Note bättre. Everything Apple Pro testade XS Max mot 11 Pro Max och där var XS Max bättre i RAM och snabbare. Note 10 plus och 11 Pro Max är otroligt lika i snabbhet tycker jag. Dock verkar det som om Note har bättre kylning

Det handlar mycket om programmering med.
ios 13 släpptes alldeles nyss också och programmerarna har inte hunnit med alla appar än.
Ta fortnite t ex, släpptes till iPhone ett par månader innan det släpptes till Note 9(?) och flöt dubbelt så bra och laddade snabbare.

Apple kalibrera bättre än Samsung själva denna gång med :blush:

Såvida det inte är LG skärmen de testat :slightly_smiling_face: