iFixit plockar isär iPhone 11 och hittar bilateral trådlås laddning

Från sajten:
iFixit plockar isär iPhone 11 och hittar bilateral trådlös laddning


image

IFixit har i sedvanlig ordning plockat sönder årets iPhone men detta året valde de att livestreama tilltaget. Något som kan behövas göras när de inte längre är snabbast. Snabbast detta året var en Vietnamesisk tech sida

Nu har de hunnit titta igenom allt härligt som fanns på insidan av telefon och tror sig ha hittat möjligheten till bilateral trådlös laddning.

”mysterious new board sitting below the battery” “Could this be related to the rumored bilateral wireless charging?”

Bilateral trådlös laddning är funktionen där det går att använda telefonen för att trådlöst ladda en annan enhet så som iPhone eller ett AirPod 2 fodral.

Både analytikern Ming Chi Kuo och Bloomberg har tidigare gått ut med uppgifterna om att Apple var på väg att implementera omvänd trådlös laddning i sina telefoner. Dagen innan Apple presenterade telefonerna så tog de tillbaka påståendet då de hade fått information om att funktionen inte levde upp till Apples standarder. Med iFixits fynd så pekar det mot att funktionen tagits bort så sent i processen att hårdvaran fortfarande finns kvar i telefonen och att funktionen inte finns med i telefonerna i dag till beror på att den är avstäng i mjukvaran. Om Apple någonsin kommer att aktivera funktionen är högst oklart.

Källa: iFixit

 

Man har alltså inte fått det att funka till keynoten, otroligt dåligt ju

Så länge den inte exploderar är väl allt lugnt? :grin:

1 gillning

Det är klart, tänkte inte på det

Tror snarare att det inte fungerade att ladda klockan ordentligt och då kunde de inte med att släppa det.
Apple Watch är ju inte så enkel som att slänga den på en qi-laddare.

Så det är vad du får ut av denna nyhet? Att Apple är dåliga för att dom väljer att inte släppa en funktion som dom inte anser leva upp till deras standard.
Men det är väl inte så konstigt när du lever i en värld där du är van att hårdvara släpps som inte håller måttet för någon. Som vikbara telefoner som inte ens recensions ex håller mer än några dagar. Tycker att du ska kliva ner från dina höga hästar och uppvisa större ödmjukhet innan du försöker dig göra lustig på andras bekostnad.

2 gillningar

Tycker du ska ta en titt på när iPhonedo går igenom alla detaljer Note 10 faller på.
Det är lite så att Samsung älskar att skryta med features som konsumenter som du @pao sväljer direkt.
Sen när man tittar lite närmare på dessa features är de ihop-hafsade.

Apple visar då hur dessa features egentligen är tänkta, men får istället namnet ”copycat”.
Men när sanningen kommer fram så kopierar inte Apple kattskit. :blush:

3 gillningar

Varför kopiera när dom kan beställa komponenter av andra världsledande aktörer

Ska bli kul att se om Apple lyckas kalibrera skärmen bättre än Samsung själva enligt displaymate :blush:

Jag trampade tydligen på en öm tå :slightly_smiling_face:

På keynoten sade Tim Cook att glaset i iPhone 11 pro är det starkaste någonsin i en smartphone. Kolla in Phonebuff drop test. Kamerorna är riktigt bra vad det verkar i 11 Pro men i övrigt samma som förra året

Skärmen är ju väldigt lik XS serien så vi får väl se. X hade ju bättre kalibrering jämfört med konkurrensen medan XS serien tappade

Precis som mrmobile kom fram till så är kameran riktigt bra i iPhone 11 Pro men den är inte dålig i Note 10. Intressant är att det verkar som om de är lika snabba i tester. Här väntar jag på Phonebuff speedtest och batteri / laddningstider

Du kan underhålla dig med denna så länge :slight_smile:

Vad svarade du på egentligen? Har inte pratat om glas alls. Ta en kopp kaffe och piggna till.

Skärmen är ju samma OLED som Note 10 så är ju kalibreringen som är intressant.
Kolla benchmarks i iPhonedo när han exporterar ett 4K klipp till 1080p med mera.
Note 10 förlorar.
Det så kallade phonebuff-testet visar inte styrkan i a13.
Men batteri blir intressant :blush:
Sen ska det bli intressant med iOS 13.1 när kameran blir ännu bättre.

Om man lägger ihop alla “speed” tester sedan iPhone XS mot Samsungs flaggskepp så har iPhone alltid varit snabbare på export av video medan Samsung har haft bättre RAM hantering. Övrigt har det varit blandat på spel och appar. Det som alltid förvånat mig är att iPhone inte är snabbare då den har den kraftfullaste processorn och skräddarsytt OS. Tänk att Samsung skall hantera hela Android och One UI med alla möjligheter och funktioner :slightly_smiling_face:

Mobiler är så lika sedan länge att du knappt kan göra ett felköp när det gäller flaggskepp från ledande tillverkare. Det hänger på vad man gillar och har behov av. Om man gillar dem eller ej så har Samsung 2019 släppt S serien, Note serien, Fold och en drös A och M lurar. Många har ny design och nya funktioner medan Apple har släppt 3 nya lurar in total med nästan samma design och funktioner. Är det då så att Apple inte fick till tvåvägs laddning på ett helt år så de fick skrota den delen av keynoten (nu spekulerar jag fritt) så är det dåligt :slightly_smiling_face:

Ja att du spekulerar,hittar på,ljuger är absolut inget nytt. Man kan kalla dig för Fake news :joy:

Jag lever åtminstone inte i en bubbla och är livrädd för att titta över kanten på den lilla teknik ruta jag skapat :slightly_smiling_face:

Se nu hittar vi på igen. Du har ingen aning om vilken teknik jag använder så jag undanber mig din felaktiga slutsatser.