Idag släpps macOS Big Sur och det här är de stora nyheterna

Intressant, jag avslutade just ett Teamsmöte på ca 40 minuter. Jag tror även min blev mindre varm.

Skönt att höra att Teams fungerade. Tog lång tid innan MS fixade skärmdelningsbuggarna efter att Catalina släpptes

1 gillning

Ja, jag fick lite panik när jag loggade in på möte och det inte fungerade. Tänkte direkt att det var Big Sur som strulade men en ut- och inloggning löste det.

Den buggen har varit lite återkommande i Teams sista månaden för mig. Fått den av och till i möten som jag inte hostar.

Är också lite osäker kring vissa program… men vill ju uppdatera :thinking: Vilka program vet du ej fungerar?

Vad tycker ni om?

Big Sur

Catalina

1 gillning

Ytterligare saker som är nice: hanteringen av AirPods, byter så smidigt nu mellan iPhone och macOS.
Sidecar är stabilare än vad Catalina var ihop med framförallt iPadOS 14.2

Nice!

Tyckte sidecar laggade som tusan när jag försökte ha det som ritplatta mot iMac:en

Är det AirPods Pro?

1 gillning

PRO! Man ska ha docken till vänster :heart:

Kommer Big Sur upp i listan/rullgardinen för er som installerat Big Sur:

Hmm när man kör ut fönster så det täcker hela desktop så borde det ju se bättre ut, fullskärmsläge däremot är ju fint va?

Audacity och Auphonic Leveler =)

1 gillning

AirPods Pro är det. Kör dockan till vänster.
Har inte haft några problem med sidecar alls nu med Big Sur.
Tappade uppkopplingen ibland mot den med Catalina.

1 gillning

Är inte het säjer på hur du menar, men jag har gjort programfönstret(?) så stort det går. Helskärmsläge har jag svårt för.

Aa, Jag var lite otydligt, bör ju gå att föra snyggare när programfönster är ut i kanten

Härligt! Affintiy har redan uppdaterat :heart_eyes:

bild

3 gillningar

Ser fräscht ut. Gillar att raketen är utbytt mot något som liknar appar. Polyfoniska start-fanfaren kom till datorn innan Big Sur. Men den är nu avstängd. Har aldrig gillat den. Man lär sig efterhand de nya funktionerna. Men fortfarande saknas flikar på miniräknaren alternativt att kunna öppna flera samtidigt på skärmen. Sedan skulle det vara bra om räknarna gick att låsa överst, så som hjälpen är. I kartor saknar jag via-adresser. Hur man får fram notiser har jag inte förstått lika så hur man lägger till något på nyöppnade flikar i Safari.

Äntligen! Nu fick jag också möjligheten att uppdatera till suren :beers:

bild

4 gillningar

Är det en suröl i glaset?