Idag är det internationella popcorndagen

Från sajten:
image

Finns det något godare snacks än popcorn? Idag är det internationella popcorndagen så se till att fira dagen ordentligt.

Det finns en uppsjö av snacks att välja på när suget kommer men ett av de äldsta och kanske godaste är ju ändå popcorn. De går att käka bara med salt, med smör eller olika popcornkryddor. Det finns även en uppsjö av olika popcornkärnor att köpa för finsmakaren som vill variera sig. Det går även att tillaga popcorn på olika sätt som i kastrull, i mikrovågsugnen eller så kan man köpa färdiga.

Undertecknad är en popcornfantast och nu när det ändå är internationella popcorndagen så kan vi tipsa om Lékué Popcorn Maker som är en skål i silikon som gör fantastiskt goda popcorn i en mikro. Du köper kärnor av valfri sort, i med lite olja eller smör och salt och kastar in i mikron ett par minuter. Vill ni ha en kort demonstration av skålen så kan ni se introt till recensionen av Sonos Arc:

Så grattis på internationella popcorndagen och unna dig en skål eller två på denna fluffiga, poppiga dag!

5 gillningar

Älskar popcorn!
Kan tipsa om att lägga popcorn på vaniljglass haha. :smile:

1 gillning

så gott !!!

Det måste jag testa!

1 gillning

Missat helt, imorgon får det bli en panna!

Ja det måste du! Det är så jävla gott. :heart_eyes:

1 gillning

Det låter inte alls dumt faktiskt :heart_eyes:

Nästan så jag får köpa vaniljglass på vägen hem idag. :smile:

Sist jag åt popcorn så köpte jag färdiga. Innan jag köpte mikrougn poppade jag popcorn i kastrull och brände både popcorn och kastrull ibland. Till slut fick jag inte bort det brända ens med scotch brite och vim eller en massa diskmedel som jag lät stå en stund i kastrullen. :angry: Nästa gång blir det mikropopcorn. Det är lätt att göra fel med det har jag läst ,iallafall om man är hörselskadad.
/Maria