Det känns som att det nyss var sommar men tiden går fort när man har roligt och idag är det första advent och nästa vecka drar även vår alldeles egna julkalender igång.
Vi har alla olika traditioner på första advent och vissa gör inget speciellt alls medans andra drar igång och slänger upp hela julen och tänder det första ljuset i adventsljusstaken. Idag undrar vi hur ni firar första advent? Blir det en dag full med julbak och julpynt eller blir det en flottig pizza på soffan med en actionrulle? Nu när vi ändå pratar om julen så kan vi inte låta bli att passa på att meddela att på torsdag nästa vecka är det första december och då drar vår julkalender igång.
Vi kommer varje dag fram till julafton släppa en ny video där vi visar upp en produkt som just du kan vinna. Vi kommer i mellandagarna köra en utlottning av alla luckorna som ni kommer kunna följa för att se om just du vinner något. Så missa inte att prenumerera på vår YouTube-kanal så du inte missar första luckan!
Idag är det Söndag och vilodag här. Frugan adventspyntade igår och jag fick sedvanligt anpassa/bygga om lite pynt tillbehör så de passade in. Hörde något om att vardagsrumsbordet var för litet vilket brukar betyda att det väldigt snart blir utbytt. Får se med spänning om det blir redan idag.
Pyntet är redan uppe här så det blir att tända första ljuset sen och frugan ska baka lite lussebullar med barnen. Själv blir det inspelning av lite videos med en härlig touch av feber som barnen så snällt har bjudit på.
Helt ärligt så gör jag inget som har med varken advent eller jul att göra.
Så vad har jag gjort istället?
Började dagen vid ca 05:00 med att tillaga ett par påsar med kycklingfilé som nu skickats in i frysen. Sedan såg jag På Spåret från igår. Efter det tog jag en promenad till soptunnorna med plast och restavfall. Plast/papperstunnan töms i morgon. Och efter det fyllde jag ett par skottkärror med grus och lade i hålor på vägen samt satte upp snökäppar. Nu senast har jag tvättat av sommarfälgarna. Och äntligen känns dagsverket avklarat och jag satte mig här med en kurrande katt på axeln.
Det här skulle bli en dag av vila. Mem så här långt har jag koordinerat upphämtning av en del fotbollskläder som vi åkte och hämtade. Nu ska bingolotter hämtas som vi ska sälja för fotbollslaget. Hustruns syster har problem med en iPhone som ska fixas via telefon(då försår ni nivån på familjen. när jag blir experten..), sedan hade sonen strul med datorn och kom inte ut på nätet. Efter en timme upptäckte jag att hans VPN inte var inkopplad och så var det löst efter en barsk tillrättavisning om att han stulit en timme av pappas lediga tid.
Snart ska nog adventsstämningen infinna sig. Glögg, pepparkakor och stiltonost. Efter det får pappa ta en öl eller två då man redan startat så att säga..