iCloud filer synkar segt

Tycker filer synkar segt mellan MBR och iMac. fler som upplever det?

Bara sedan några år tillbaka :stuck_out_tongue:

2 gillningar

men… om du är lokalt på nätet, varför vill du gå via icloud?

Ibland är jag inte lokalt, men har en del på NAS :nerd_face::hugs:

Trist! Har inte kört iCloud så aktivt tidigare.

Tänker att man borde kunna göra en automator som tvingar tjänsten att tok uppdatera. :thinking::nerd_face:

kan du inte göra NAS tillgänlig från @ ?

Absolut! Men tycker det är så galet segt! Blir inte en disk i Finder utan via FTP eller synlogys egna webtjänst/webgui. Men jag kanske missat att det går! Måste kolla upp! :+1::+1:

1 gillning

Tack! @Hakan_Ander

@Marcus_Attefors Hoppas detta löser problemen :star_struck:

Mysko.

Klickar på länken i artikeln (Releases - Apple Developer)

För att läsa mer om uppdateringen. Kommer då (som tydligt i länkadressen) till developer… och loggar in. Sen ser jag bara betor av macOS osv.

Ser att jag redan har 10.15.6

Kör Big Sur och där är det lika segt som vanligt. Iofs beta men ändå.

Ooo vågat. På main datorn också?

Nej för fasen! Produktionsdatorn kommer få köra Catalina nått halvår till.

Klokt!

I podd mm tycker jag att ni är så vågade att uppdatera.

Är ju sjukt “sur” över att min MBPr 1 gen. inte går att köra Big Sur på. Meeen från 2012… kanske ska vara nöjd kund ändå… Tycker en i7 med 16gb ram borde fungera… Får nöja mig med iMac,en, men risk att MBR kommer känns bra gammal sen.

Jamen vi måste ju installera dem för att kunna testa och skriva om nya funktioner, men iOS 14 har varit stabilt som tusan och nu är även Big Sur relativt okej faktiskt!

1 gillning

Absolut! Trodde det var “all the way” =D bra med två burkar

Läste någon sida om att tvinga in Big Sur på äldre Macar, Någon till podden kanske?!

Sluta hetsa!

ALDRIG.

Det som iofs hade varit smutt hade varit en icloud enabled NAS. Så den står som en proxy mellan dig och stora @ icloud.

1 gillning

Eureka!

macOS Catalina 10.15.7 Update

macOS Catalina 10.15.7 provides important security updates and bug fixes for your Mac.

Resolves an issue where macOS would not automatically connect to Wi-Fi networks

**Fixes an issue that could prevent files syncing through iCloud Drive

Addresses a graphic issue that may occur on iMac (Retina 5K, 27-inch, 2020) with Radeon Pro 5700 XT

Some features may not be available for all regions, or on all Apple devices. For detailed information about the security content of this update, please visit: Apple security releases - Apple Support