Pass upp!
iCloud Custom Domain har en begränsning på max 3 e-post adresser…
BUUUUT WHYYYYYY…
Pass upp!
iCloud Custom Domain har en begränsning på max 3 e-post adresser…
BUUUUT WHYYYYYY…
De har väl tänkt att 3 epost adresser per person och domän är tillräckligt. Sedan är väl det fortfarande i beta?
Vill ha många olika alias och adresser på både @icloud.com och till egen domän, 3 är på tok för lite. Även om man kan lägga till “dolda” adresser. så är det en hel del fasta jag skulle vilja lägga till.
Tre per användare ja.
Kostar en del… fick års fakturan från på 750kr från one.com nyss och då har jag en litet paket. One har höjd ganska mycket senaste åren.
Är ju ganska mekigt att flytta all epost och konton så är ju fast hos dom.
Skulle påstå att det är enkelt att flytta domänen om man vill det för att sedan dirigera om så att en annan leverantör tar emot e-post te…x Microsoft 365, Apple iCloud+ eller liknande.
Ja lätt att flyta, bara mx-pekar i admin. Nya webbhotellet kan säkert hjälpa till @ChatterDuck med det.
Jag gör så att alla e-post oavsett domän flyttast till/in på iCloud, oavsett om det är mottaget av [email protected] eller egna domäner. Så är allt samlat, och ännu smidigare att flytta webbhotell om jag skulle behöva.
Entusiast paketet är ju 19:- i månaden vilket räcker till de flesta.
Jo, ser billigt ut fast är en himla massa tillägg så priset sticker iväg. Fast kanske är billigt… Är one.com prisvärda?
Jag har 3 domäner där och för mig har det alltid funkat bra. Men som du säger man kan ju köpa till massor med saker om man vill. Jag ändrade mina domäner till entusiast förra året och det räcker gott för mig. 19:- i månaden + domänavgiften.
Tipsar om inleed.se
I ett år ja, sen höjs priset till 119kr som faktureras för ett år, alltså 1428kr. Såg att jag hade nybörjare paketet för 49kr fast där är priset konstant.
Så är det tydligen, kollar inte så ofta utan betalar bara. . Jag har 3 nybörjarpaket och de ligger strax under 1000:- om året styck med domänavgiften.
Hej,
Är det någon som har koll på om man kan ha en setup med egen domän i iCloud, där flera familjer/användare använder samma domän?
Idag är vi en släkt som har en domän. Varje familj och/eller användare har naturligtvis sitt eget Apple -konto.
Idag kör vi en dyr overkill-lösning med Google. Att köra det via iCloud skulle göra det både bättre, enklare och billigare.
Alla måste tyvärr ingå i samma familj på iCloud (max 6 personer):
Precis som @Zop skriver är det begränsning på max 6st personer. I ditt fall hade jag kollat på M365 med endast Exchange Online delen kostar ca 19kr/mån per användare och då kan du ha hur många adresser du vill per användare. Exchange Online delen fungerar bra i mail.app samt iPhone etc. men inte i Outlook appen.
Det som är så smidigt med direkt i iCloud är att det blir 1 inkorg osv ( om man vill ha det så) blir genast väldigt många inkorgar med alla olika adresser annars)
Tack för alternativa tips.
Exchange Online kanske kan vara ett alternativ, nu ligger det på 35kr/mån men viss skillnad mot Google blir det.
När det gäller iCloud så är begränsningen 6 konton. Men fråga är vad som händer om man har flera familjekonton (som vart och ett kan ha max 6 konton) men ansluter med samma smtp-inställningar mot Apple. Borde inte det funka? Eller sitter begränsningen med 6 konton även i serverinställningen?