ICA Banken ser ut att lansera stöd för Apple Pay inom kort

Från sajten:
image

Att som bank inte erbjuda Apple Pay till sina kort nådens år 2022 är för många faktiskt en dealbreaker men på deras Facebook-sida framgår det att Apple Pay kan lanseras inom kort.

Vi är många som har haft Apple Pay i flera år och har kunnat njuta av att lämna det trötta och omoderna plastkortet hemma. Men vissa banker har minst sagt tagit sin tid med att implementera stöd för Apple Pay och en sådan bank är Ica banken. Feber rapporterar idag att en användare har frågat Ica på deras Facebook-sida varför de fortfarande inte stödjer Apple Pay och de fick då följande svar:

Det är inte första gången en bank har skrivit att det “ska lanseras inom kort” och sedan så har det dröjt många månader innan Apple Pay tillslut släpps men vi får hoppas att de snabbar på. Det är minst sagt en återkommande fråga i vår egna Applegrupp Applebubblan på Facebook så intresset för att Ica ska lansera stödet verkar fortsatt vara stort. Nedan kan du ta en titt på alla banker och tjänster som idag har stöd för Apple Pay.

FÖLJANDE TJÄNSTER STÖDJER IDAG APPLE PAY I SVERIGE

  • American Express (Inkl SAS Amex)
  • Bank Norwegian
  • Curve
  • Danske Bank
  • Edenred
  • Eurocard
  • EnterCard Group AB
  • Epassi
  • Handelsbanken
  • iCard
  • Klarna
  • Komplett Bank
  • Länsförsäkringar
  • Marginalen Bank
  • Monese
  • N26
  • Nordea
  • Resurs bank
  • Revolut
  • Re:member
  • Skandiabanken
  • SEB
  • SAS Mastercard
  • Sodexo
  • ST1
  • Swedbank AB
  • TransferWise
  • Volvofinans
  • Wise

Via Feber Källa: Facebook

2 gillningar

Är ju ganska sjukt att år 2022 inte stödja Apple Pay. Jag har själv Handelsbanken som primär bank, när de inte stödde Apple Pay, skaffade jag ett Klarna kort. Utan Apple Pay klarar man sig nästan inte, betalar allt som går med Apple Pay. Det enda som fram tills för något halvår sedan man var tvungen att betala med vanligt kort var bensin, men nu har de flesta mackar infört blippdosa så att man kan blippa direkt vid pump, på så vis funkar såklart Apple Pay. Hursom föredrar jag fortfarande att ha med mig mina fysiska kort i min Magsafe Wallet, mest utifall att. Och körkortet måste man ju fortfarande ha i fysisk form tyvärr.

4 gillningar

Humor. :slight_smile:

Vad nu då? Det är väl klart man klarar sig i den bemärkelsen, men när man är van att använda Apple Pay så VILL man inte klara sig utan...

Går sakta framåt, nu saknar jag bara OKQ8 :crazy_face:

1 gillning

Hur ofta använder du körkortet? Vet inte när jag visade mitt senast privat, däremot får jag hala fram det ibland när jag hämtar försändelser till min firma då BankId inte accepteras.

Är det dina döttrar Bit & Coin? :joy::joy::joy:

3 gillningar

När man handlar på vissa butiker, iallafall Willys, vad jag kan komma på nu. Sedan brukar jag bli tillfrågad om leg på bolaget fortfarande trots att jag är 30+... Så ja, jag behöver körkortet! Sedan är det väl fortfarande böter om man skulle bli stoppad av polisen och inte har med sig körkort?

1 gillning

500kr om du inte kan identifiera dig på något sätt.

1 gillning

Det gäller då att man är känd. :joy::joy:

1 gillning

På ett eller annat sätt. :slight_smile:

1 gillning

Kanske det du! Dock en och samma tös! Jag tog dock bort inlägget för privacy skäl!

1 gillning

Samt:

Icabanken på Instagram för några dagar sedan:

och

:apple::pie::interrobang:

Artikel publicerad på icabankens hemsida för ca två veckor sen (min markering)

Ska det gröna äpplet betyda att Ica lanserar ApplePay? Känns lika säkert som att spå i kaffesump om nån frågar mig.