I vilka Telia-paket ingår Champions League?

När ni andra gör er redo för eventet ikväll förbereder jag mig för matchen. Alltså Man Utd mot Young Boys. Nu är det så att jag fick med något Cmore-paket i mitt mobilabbonemang. Det räckte inte till Fotbolls-VM enligt Telia-supporten som @Curiosity så proffsigt kopplade ihop mig med(i ett annat ärende). Nu är frågan om någon här är så skickligt på olika paket hos Telia och Cmore att ni vet antingen om jag har tillgång till CL eller hur jag kan kolla det?

Loggar jag in via TeliaPlay ser det ut som att matchen ligger redo att tittas på, men hittar ingen vettig information. Loggar jag in via appen i iOS hittar jag inte matcherna från CL alls.

Från: Champions League | Streama fotboll med tv från Telia - Telia.se

UEFA Champions League streamat ingår i följande paket:

All Sport från Telia, C More och Viaplay (499 kr/mån)
Streama via tv-boxen, Telia Play eller C More-appen som ingår. Detta tv- och streamingpaket innehåller dessutom all sport, film och serier från C More och Viapaly.

C More Premium Plus (499 kr/mån).
Streama via Telia Play eller C More-appen.

C More Plus (299 kr/mån)
Streama via Telia Play eller C More-appen.

Telia Play Sport (299 kr/mån)
Streama via Telia Play eller C More-appen.

Jag skaffade nyligen ”All Sport från Telia”. Det är billigaste sättet att få både C More och Viaplay. Köpte ingen digitalbox och har inte ens kikat på Telias app.

Det var ju himla billigt :thinking: Ingen bindningstid heller om jag läser rätt. Vad är haken? :face_with_raised_eyebrow:

Det finns ingen hake förutom att de tänker att man ska vara slö med att säga upp när de någon gång i framtiden ändrar priserna.

1 gillning

Ska kanske tillägga att jag hade liknande priser hos Com Hem i åratal. De kunde erbjuda sådana priser om man kom ihåg att ringa och säga upp varje år. Det här är bättre eftersom det inte har någon bindningstid.

1 gillning

Hur mycket betalar du? Och hur kan man enklast se utbudet på TVn?

499 kr/månad som @iDrewn nämnde ovan. Tittar via C More och Viaplays appar på Apple TV. Men man kan även använda Telias digitalbox eller Telia Play.

Går att se via Chromecast / AppleTV. Finns iOS och Android app för tjänsten också. :slight_smile:

1 gillning

Om jag loggar in på mitt konto så dyker inte det paketet upp.
Dessa sportkanaler ser jag:

Dessa kanaler ingår i Telia Play Sport:

Jag tolkar det ändå som att det är Telia Play Sport för 299 som är aktuellt?

1 gillning

Om jag primärt är ute efter CL verkar ju det för 299 kr som jag visar vara mer ekonomiskt? Eller missar jag något betydelsefullt? Viaplay har jag via Viasat.

Pratade med supporten nyss. Du kan inte beställa det via ditt mobil abonnemang om du ska ha All Sport. Du behöver beställa det som en separat tjänst via kundtjänst och säga att du inte behöver en box (om du nu inte vill det dvs). Vi har inte möjlighet att beställa åt dig via Telias system, då det är ett specialpaket. :slight_smile: 90200 löser det åt dig dock :slight_smile:

1 gillning

Då räcker det med 299 om du är ute efter just CL :slight_smile:

2 gillningar

Du är en klippa.

1 gillning
1 gillning

Så nu har jag tecknat abonnemang, flyttat upp Apple TVn tillfälligt till vardagsrummet och beställt en ny Apple TV. Äntligen hittade jag ett behov för den nya Apple TVn…:sunglasses:

5 gillningar

Försökte beställa detta online men skulle vilja dra slutsatsen att det inte går. Antingen för att jag inte har fiber hos Telia (vilket jag faktiskt har!) eller de inte kan erbjuda box till min adress. Försöker man utmana systemet blir det ändå PostNord-leverans 22 september, lite oklart med vad då jag kryssat bort all hårdvara.

Är det för detta paket @Curiosity försöker förklara att systemet inte funkar och att man måste ringa 90200?

I övrigt verkar ju paketet väldigt bra, men hur gör man för att skaffa det?

Jag fick upp något val om jag ville aktivera abonnemanget direkt och börja använda Telia Play.

Jag är inte kund hos Telia varken på bredband eller mobil.

Ditt svar fick mig att tänka till. Kom på att det inte är jag som står för vårt fiberabonnemang utan min fru - så jag var per definition inte Telia-kund. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nu gick registreringen igenom och det funkar fint över Telia med Telia Play och hos Cmore via deras app. Dock funkar det inte hos Viaplay där aktiveringen inte gick igenom - får nog ringa där… (Jag har visserligen utbudet nu via Telia Play men skulle gärna vilja ha det över Viaplay-appen också.)

Tack för detta tips om abonnemang! De två yngsta sönerna på 12 och 14 år är rätt stora fotbollsfreaks så det har varit en del utgifter för att hänga med bland Europas ligor i alla möjliga streamingtjänster. Har personligen svårt att tycka att det direkt hos tjänsterna har varit värt drygt 1.000:- i månaden, men knappt 500:- kan jag leva med! :+1: