I dag går det att köpa Nothing-hörlurarna

Spännande. Då får gärna skriva några få ord om dom sen.

1 gillning

Vart beställde du?

https://www.webhallen.com/se/product/338222-Nothing-Ear-1

1 gillning

Tack!

Det ska jag! Är dock mitt första par in ear så har inte så mycket referenspunkter sedan innan.

Såklart glömde jag dom hemma, och nu är vi borta några dagar :grimacing::weary:

28 augusti fick jag mina… Har jag för mig…

Har inte testat dem så mycket, men det är tydligt att man ska sätta equalizern på extra diskant, om ljudet ska bli någorlunda luftigt… Annars känns det instängt…

Så Inställningarna för att ställa in ljudet är högst begränsade.

Tydligare bas om man har ANC aktiverat…

Jag gillar luftigt ljud och en rapp och tydlig bas. Dessa lurarna klarar det, men det är nog rena turen med de få inställningarna…

Den första tiden när jag var ute och gick i trafik, hoppade höger lur över till transparens, vilket gör att musiken/podden stannade… Mycket irriterande…

Inget jag märkt hemma… Ska testa igen snart…

Etuiet är betydligt mindre än jag trodde och vad det ser ut att vara i videos på nätet.

Inget anslutningsljud när man stoppar in lurarna i öronen. De ansluter dock otroligt snabbt.

När de parkopplas första gången, dyker en stor bild upp av hörlurarna på skärmen, som när man ansluter ett par airpods till en iPhone… I alla fall på min oneplus.

Helt klart godkända för den summan, om det inte är fortsatt strul med transperensen…

2 gillningar

Mina har anslutningsljud. Några problem med transparensen har jag inte haft. Det kom en ny firmware förra veckan, prova den.

Vilken jäkla besvikelse. Hade nog förhöga förväntningar, men ljudet är ingen höjdare. Får de inte att sitta bra i mina öron heller.

men snygga

Det är ju ett generellt problem med in ear, dom måste sitta bra och sluta tätt för att låta bra. Allas öron har lite olika form. Airpods Pro trillar ur mina öron, dessa från Nothing sitter perfekt oavsett vad jag hittar på för aktivitet.

Hur dom låter? Känns som att dom ligger lite högt i området vissling, fågelkvitter piccoloflöj, annars är jag nöjd. Men det är också väldigt individuellt hur något ska låta.

Jag v


ar ute och gick med lurarna igår och idag… Det verkar inte vara problem med transperensen längre… Ta i trä… :grinning:

En annan bra sak, är att när man öppnar locket och plockar ur lurarna och sätter i öronen, dyker en pop up ruta upp på skärmen, som visar en bild på höger och vänster lur och etuiet. Där visas hur mycket batteri varje lur och etuiet har.

När man laddar etuiet får man en notis i notisfältet och i gardinen, när lurarna och etuiet är laddat till 100 procent… :grinning::+1:t2:

1 gillning

Så här ser det ut när jag plockar ur lurarna…

2 gillningar

Från sajten:
image

Nothing har varit på mångas läppar tidigare under året och till slut släppte de sin första telefon som mottog fint betyg från de flesta och nu höjer bolaget priset på sina hörlurar rejält.

Carl Pei gjorde succé med OnePlus och har även lyckats skapa ordentligt med hype kring hans nya bolag Nothing. En prisvärd telefon och till det ett par prisvärda hörlurar men hörlurarna kommer bli dyrare. Ear 1 som hörlurarna heter kostar 999 kronor men nu har det rekommenderade priset ändrats till hela 1 790 kronor. Vissa återförsäljare har fortfarande kvar det gamla priset så har du sneglat på dessa kan det vara läge att slå till.

Anledningen till höjningen ska dels vara den globala ekonomiska kris vi nu befinner oss i samt att de har fått ökade kostnader för utveckling och forskning.

Via Mobil

1 gillning

De ska även öppna en egen fysisk butik:

Det brukar vara dyrt att ge sig in med handel i egen regi, nästan bara Apple och Xiaomi som har lyckats.
Kan tycka att det är lite tidigt med bara 3 produkter i sin portfölj. Men det blir väl kläder och annat.

2 gillningar

Vad säljer ni? Ser lite tomt ut?

— Nothing

Ryktas om nya hörlurar under ett annat varumärke:
https://www.androidpolice.com/nothing-particles-by-xo-earbuds-leak/

Om det verkligen blir så är är oklart. Fast man undrar hur lyckat Nothing är som varumärke på sikt? Gav initialt uppmärksamhet. Men också ett ämne för skämt.

Uppföjaren till Nothing Phone (1) ligger väl något halvår borta på ett ungefär. Blir intressant om den kommer få qi2 standarden? I princip MagSafe för Android.