I dag går det att köpa Nothing-hörlurarna

Från sajten:
image

Nothing Ear 1 hörlurarna presenterades som en trevlig överraskning för några veckor sedan

Nu finns de tillgängliga för oss i Norden också.

Med sina 4,7 gram i vikt så är de ytterst lätta. Designen är minst sagt iögonfallande. Hörluren är transparent och visar hela innandömet.

Nothing Ear 1 Nothing Ear 1

Hypen som blivit kring Nothings hörlurarna beror på att det är en av grundarna till OnePlus, Carl Pei, som ligger bakom hörlurarna och för oss i Sverige är det extra kul då hörlurarna är ett samarbete med svenska teenage engineering. Hörlurarna har bland annat touchfunktioner i form av svepgester, auto noice canceling och laddar via USB-C eller Qi.

Nothing Ear 1

Från och med i dag klockan 13:00 går hörlurarna att köpa på webhallen eller ProShop i Sverige. Givetvis går det att köpa hörlurarna via Nothings egna hemsida

Priset är 1190 kr.

Nothing

4 gillningar

Är dessa att föredra före AirPods pro?

Nej. Dom är sämre på typ allt förutom priset om man kollar recensionerna.
Men jag gillar designen. Caset är lite stort.

Jag har en order liggande på dom hos Webhallen, fick mail för ett par dagar sedan om att releasen är flyttad till 25 augusti. Andra butiker har ändrat till 30/8.

Enda anledningen till att jag beställde dom är för att Teenage Engineering och Ingvar Öhman är iblandade i ljudet, nyfiken på om det blev nåt bra av det.

Vad inflänsers som grimaserar överdrivet på indexbilden för sina Youtubevideos tycker och tänker bryr jag mig inte om, eftersom jag inte tittar på dom.

2 gillningar

Har också en beställning liggandes, mest för att jag tycker dom är snygga. Ljudkvalitet vet jag inte en susning om :joy:

Får se om jag gillar in ear konceptet, har inte testat på några år.

2 gillningar

Vad är det de är sämre på?

Jag har kollat en del recensioner på Youtube, men lägger inte så stor vikt vid dessa, då ljud är oerhört individuellt…

Vissa gillar en mängd bas, som en annan tycker blir för påträngande och tung. Andra gillar en klarare diskant, som andra tycker blir för klent ljud…

När någon som kan sin sak, som tex Ljud och Bild, levererar en recension tar jag med det i beräkningen…

Att en hiphop-kille med en Youtube-kanal, säger att det är bra schwung i basen eller att en, för mig, helt okänd indisk man säger att brusreducering är sådär… säger inte mig så mycket, då jag inte vet vad dessa har för referenser.

Flera har tex sagt att de har bättre ljud än airpods pro…

4 gillningar

Det är väl integrationen i iOS de är sämre på. De är vanliga bluetooth-lurar.

Fick detta idag från Webhallen:

Hur ska jag tolka det? Kommer de snart då :ok_hand:

Dom verkar inte ha några i lager i alla fall. Men det står ju 4-5 dagar under weblager.

Konstigt, den 17 var ju igår.

Ser ju onekligen tomt ut på hyllorna. Får vänta lite till.

Jag beställde ett par från netonnet för drygt en vecka sedan… Stod först 17 augusti, men det justerades också…

Först till den 25 aug och nu till 31aug…

Står även utsålt på nothings hemsida…

Spännande att se när de kommer.

Jag gav upp och gick in på oneplus för att beställa ett par buds pro istället…

Tyvärr var de svarta out of stock, så det blev inga sådana heller…

Väntar in mina Nothing…

Kan det inte vara så att oneplus buds pro och Nothing ear 1 är i stort sett samma lurar? I min värld har Carl Pei inte lämnat oneplus fullt ut och det kan väl vara så att de tar varandras komponenter för att komma ner lite i kostnader.

Carl Pei satt väl och pratade om oneplus 9 pro och samarbetet med Hasselblad för inte allt för länge sedan…

Det känns ju lite märkligt att Nothing släpper liknande lurar som oneplus samma vecka.

Lite som oppo och oneplus.
Nothing gjordes lite billigare för att locka fler priskänsliga kunder och de fick skruva ner batterikapaciteten lite, så oneplus fick vara premiumversionen…

Det är ju bara en teori och den kan vara helt fel… Men jag tror att BBK nog ligger lite bakom även Nothing…

2 gillningar

Inte ens slagit mig att de är så lika varandra!
Har stirrat mig blind på touchakärmen på Nothing-lurarna.
Svårt att veta om de kopierat för att de brukar kopiera eller för att de samarbetar :thinking:

Oneplus buds pro ser på bilderna ut att ha en form som hoppar ur mitt öra om jag skulle röra på huvudet. Den vågar jag inte prova.

Helt dött med info från Webbhallen för mig, någon som har fått mer info?

Nej. Helt tyst.

1 gillning

Nu kom det ett livstecken från Budbee.

6E2A496F-2041-4CB1-9F50-9EE230A49FD2_4_5005_c

2 gillningar

Kul! Väntar än här…

Update:

1 gillning

De kom idag. Kul liten förpackning. USB C sladd medföljer men ej laddare.






8 gillningar