Hallå. Massa prylar som man villhöver köpa till huset.
Hygrometer med termometer är något som däremot behövs.
Ska man satsa på Aqara eller finns det något annat vettigt?
Eller behöver man ens ha uppkopplade sådana?
Hallå. Massa prylar som man villhöver köpa till huset.
Hygrometer med termometer är något som däremot behövs.
Ska man satsa på Aqara eller finns det något annat vettigt?
Eller behöver man ens ha uppkopplade sådana?
Skall du ha en som mäter inomhus, utomhus eller både och?
Inomhus, ändrade rubriken
Finns även en variant som heter Eve Room.
Jag har några EVE Room. Plus för att dom har tydligt e-ink display att läsa av på, minus för att dom behöver laddas för ofta (med micro-USB).
Jag har Weather också. Sämre LCD-display, men utbytbart batteri som håller länge.
Minus för båda är att dom är ganska högt prissatta.
Jag köra några Aqara (just nu i bastun och öl-kylen)
Men även en Shelly (wifi) ute i växhuset dit Zigbee inte når.
Jag stod i samma tankar för lite mer än två år sedan och valde då att köpa två icke uppkopplade på Kjell som jag ställde i varsin ände av lägenheten (vardagsrum i österläge och sovrum i västerläge). Jag har inget behov att ha sådan information uppkopplad och de har klarat sig i över två år med samma knappcellsbatterier.
Jag behöver inte heller ha denna info uppkopplad. Däremot ser jag andra fördelar med aqaras andra tillbehör och därmed motivera köp av en hub
Jag kör Aqaras grejer för just detta ändamål. Fördelarna jag ser är:
Jag kör förvisso in allt direkt i Home Assistant, men tänker att ovan är relevanta oavsett
Jag kom på en till anledning till att använda Aqara eller motsvarande lösning. Kanske väldigt specifik för mitt fall, men det är att hålla koll på utrymmen där man inte är. Exempelvis krypgrund eller vind. Vi har både och samt två av varje.