Huvudbry med iCloud-bilder

Jag har min iPad Pro som jag lägger över bilder på från min kamera. Bilder dyker upp väldigt snabbt på min iPhone iBilder-appen. Däremot på min MacBook Air tar det ibland flera dagar för bilderna att dyka upp i Bilder-appen.
Samma sak om jag fotar med iPhone så överförs bilderna snabbt via iCloud till iPaden.
Känns som att Macen är den felande länken.
Dessutom får jag detta meddelande på befintliga bilder.

Kan det vara så enkelt som att den pausar överföring när inte laddaren är inkopplad?

Testat att ha båda enheterna på laddning samtidigt, en på laddning och en utan laddning och tvärtom. Även låst skärm, olåst skärm, sitter på 250mbit/s trådlöst.

Jag upplever samma. Så det är i alla fall inget lokalt fel hos dig. Dock tycker jag sedan Big Sur att det har blivit lite bättre. Sällan mer än 24 timmars fördröjning nu…:man_shrugging::grin:

1 gillning

Slog igång iCloud-bilder på apple tvn, allt kommer in direkt.
Funderar på att slå av och på iCloud-bilder på macen.
Såg nu att jag har uppdatering till Big sur 11.5.2 som ligger och väntar, den kanske hjälper.

Sådär har det nästan alltid varit för mig. Tycker också kanske Big Sur varit lite bättre, men fortfarande svårt att lita på.

1 gillning

Vad härligt. Nu när jag valde att bocka ur iCloud-bilder så att bilderna försvinner från macen såg att alla bilder precis kommit in, samtidigt som badbollen snurrar :imp:

2 gillningar

Följetong: badbollen gjorde att bilder-appen crashade. Alla bilder inne och iCloud-bilder fortfarande ibockad :sweat_smile:

1 gillning

iCloud bildbibliotek har faktiskt aldrig krånglat för mig. Synken sker på några sekunder mellan enheterna.

Detta är en av få gånger det strulat. Mellan iPad Pro och iPhone har det alltid fungerat.

Finns det något sätt att få Photos att inte gruppera personer (People) ?
Jag har gått in och tagit bort personer men den envisas med att lägga till dom igen…

Förstår inte vad du menar med gruppera personer?

I Bilder appen så finns det ett ställe som heter ”People”
Appen? Scannar igenom alla bilder och ser den ansikten så grupperar den dom bilderna som matchar ansiktet och lägger till den personen i People.
Jag har importerat massa bilder nyligen och då fylls People på med personer jag inte vill ha där.
Om jag under People delen markerar personer och väljer att ta bort dom så går det några minuter så är dom tillbaka sen ändå

På iPhone kan man välja att visa en person mer sällan och sedan välja det undre alternativet här:

2 gillningar

:+1: Ja det verkar lösa det, Tack !
Segt bara att behöva gå in på varje person och göra detta istället för att ute i överblicken av personer markera dom man vill ta bort.

Ser nu när jag läser lite nogare så står de ju faktiskt Reset ute i överblicken så det är väl det jag gjort några gånger nu… :stuck_out_tongue:

Dom kommer ändå tillbaka :rage:

Detta är också ett problem för mig. Det synkar inte med min dator tillräckligt snabbt. Kan ta flera dagar. Köpte ny dator och trodde att de skulle hjälpa med den saken också. Vad ska man göra egentligen?

Kollat kraven för sync? Fotar du med mobilen måste sync över nätet vara aktiverat.

Det är en bock på iCloud bilder på alla enheter. 2 iPad, 1 iPhone, 1 MBP.

Det var ju inte riktigt det han frågade om :slight_smile:
Utan denna måste vara aktiverad på mobilen för att den ska synka över mobilnätet.

IMG_4167

1 gillning