Husqvarnas 150 000 robotgräsklippare blir dansande fotbollsfans

Från sajten:
image

Det finns väl ingen som missat att fotbolls-EM drar igång? I samband med detta kan din robotgräsklippare dansa med dig när favoritlaget gör mål.

Husqvarna presenterar en lite udda nyhet i samband med fotbolls-EM. Deras robotgräsklippare kan via en uppdatering dansa med dig när favoritlagen gör mål. Över 150 000 robotgräsklippare kommer att kunna initiera några av världens mest ikoniska segergester och detta i realtid när målen görs.

Tre klassiska fotbollsmålgester, Robotdansen, Tornadon och 180-graders snurren står till förfogande. Användare väljer sitt favoritlager i Husqvarna Automower Connect-appen och när laget gör mål så firas detta av robotgräsklipparen med någon av danserna samtidigt som strålkastarna blinkar och en fanfar spelas.

Det hela möjliggörs via ett API som i realtid förser robotgräsklipparen med information från matcherna. Även aktuellt resultat kan visas upp på robotgräsklipparens display. Uppdateringen släpps idag, 14 juni och finns tillgänglig för följande modeller; Automower 405X, 415X, 320 Nera, 430X Nera, 450X Nera, 310E Nera och 410XE Nera. Användare kommer få ett meddelande om uppdateringen i Automower Connect-appen som finns tillgänglig till den 14 juli 2024.

Husqvarna har även släppt en bakom-kulisserna-film om arbetet bakom den nya programuppdateringen:

Källa: Pressmeddelande

Galleri

Haha, va i helvete! :stuck_out_tongue:

Kan ju hoppas de fixat till så jag slipper få felaktig säkerhetsfunktion VARJE kväll så jag behöver starta om klipparen för att den skall gå igen, givetvis fysiskt på klipparen med, att göra det via appen hade varit för enkelt..!

Kunde man ju hoppas på... :sweat_smile:

Men dansen funkar, den har jag testat! :yum: