Husqvarna Automower startar inte enligt schema

Skaffade mig en Automower 415x tidigare i somras, funkar kanon förutom att den inte startar enligt de tider som är schemalagt.

Går jag in i appen och kollar står den som pausad, varje gång den borde ha startat.
Väljer jag att återuppta på huvudytan kör den klart och slutar enligt schema, i appen står det sen nästa start och rätt tid, men likt förbannat står den pausad dagen efter.

Någon som har någon bra idé vad man kan testa?

Har du ”väder-timer” aktiverat ?
Kan vara det, då känner den av motståndet i gräset(hur fort det växer) varpå den planerar klipptiden själv, typ

1 gillning

Hade inte det aktiverat, så borde inte vara det som spökar.
Den kör inte igång alls heller, den borde ju startat för eller senare i så fall tycker jag, behöver köra igång den via appen varje gång.

Ja, då är det nog ngt annat som spökar.
Appens schema överrensstämmer med robotens ?
Kanske prova o koppla bort appen, nollställa schemat i roboten, lägga in nytt i roboten, sedan parkoppla appen igen
Alt åka in med den till ÅF, för o kolla om den den behöver en update på mjukvaran

1 gillning

Jag kan noll om de här produkterna, men en tanke slog mig. Har den en klocka som går fel?

1 gillning

Tänkte det också först, men klockan är rätt inställd på roboten.

1 gillning

Jo schemat är samma i roboten som appen, ändrar jag på något av ställena så slår det igenom direkt på andra, så connecten är där ju inga problem med.

Får nog bli kontakt med ÅF för att se om de har någon bra idé vad det kan va.

1 gillning

Kan uppdatera här lite. Haft inne den hos serviceverkstad nu, det är tydligen ett globalt fel som de inte vet hur det ska lösas, så fått tillbaks maskinen så skulle de återkomma när en lösning finns. :confused:

Är inte schemat som strular heller, det är vid midnatt som den ställs om från parkerad till pausad tydligen.

Är den under garanti? Då borde de ge dig en annan modell som funkar kan man ju tycka.

Yes, är garanti, köpte den i juni i år.

Fick försenad leverans för att de behövde byta nåt kretskort som var kasst i den först, så verkar inte vara en lyckad modell…

Men när jag kör igång den via appen så funkar den som den ska, så det funkar så länge, hade den inte gått alls så hade de ju fått lösa nåt annat under tiden.

Ja meningen är ju att det ska sköta sig själv annars faller ju konceptet. Bara hoppas att de får ordning på det ASAP.