Husdjur

Dom måste ju höra när man ropar på dem :wink:

1 gillning

bild bild bild

Det här är Doris och Sötnos.
Doris har varit med mig i 6 år och är en salig blandning 1/4 fransk bulldog, engelsk bulldog, papillon och powderpuff som jag hittade i Värmland när jag egentligen skulle ha en fransk bulldog. :sweat_smile:
Sötnos ärvde vi från min mor efter att hon gick bort och kissen behövde ett nytt hem, hon blev ett lyckat tillskott till familjen så hon fick stanna.

6 gillningar

Bra med en mix. French bulldogs är så sönderavlade så de ska man undvika.
Är inne på att skaffa en Olde english bulldog då jag gillar bulldogs och de är friska och sunda som alla bulldogs var förr i tiden.

1 gillning

Ja tyvärr är fransk bulldog en chansning.
Annars tycker jag dom är väldigt charmiga och fina.
Tankarna på en olde english har också slått mig.
Är sugen på en till hund nu men kommer väl bli fästmöns så hon får välja rasen hon vill ha denna gång :blush:

Såg det fanns en tråd om husdjur.
Kan hända vi har skaffat en valp till…

SmartSelect_20200621-104248

9 gillningar

Men mys :dog2::heart:

jaaaaa :heart::heart::heart: :dog2::dog2:. Yngstadottern (hon på bild) blev helt kär… så skulle tro vi har en till valvp nu :slight_smile:

1 gillning

:heart_eyes:

Har ni fått hem den första än ?

1 gillning

Japp… han fyller 13 veckor idag.
De får inte träffas ännu pga vaccineringen

1 gillning

Magisk bild, meme-material!

Ogillar alla djur och sagt nej till i decennier, men blev nu överkörd av fru och sönerna.
Finns numera 2 katter i huset, ser ingen skillnad på dom och båda är lika jobbiga. :rage:

image

8 gillningar

Hellre en emotionellt överkörd Peterboxy än en överkörd katt dock!

2 gillningar


Tjejens storpudel

6 gillningar

Ser ut som en lama :joy:

godmorgon.

7 gillningar

Mangmang

Godmorgon från Bangkok!

7 gillningar

så fina​:heart_eyes::dog2:

vi har problem att gå ut längre stunder med vår för det är förvarmt

Ja, dom förtrollar en enkelt! :heart_eyes:

Vi har samma problem här. Ser till att gå med dom tidigt på morgonen, en kortare sväng runt lunch där de får leka under en vattenkran på vårt tak.
Sen kvällspromenad när temperaturen gått ner!

just nu är det aldrig under 40c vilken tid det än är på dygnet. så vi brukar göra så att vi har ett rum där ac kör ner till 16c. Där får han först kyla ner sig… sedan ut i parken klarar han då 20-30min om man kyler honom med vatten i mellanåt.

Vår tidigare hund hade inte lika svårt att reglera värmen.

Oj! Så ni är tillbaka i Dubai?
Smart med AC innan, vi kör Xiaomi fläktar på dagarna när vi inte är hemma åt dom. Sen AC på kvällarna. Runt 32 grader här om dagarna.

Mopsar är kända för att få värme problem, så man behöver hålla ett öga på dom!

1 gillning