Hur tänka kring AW som bara används ibland?

Jag väntar på min Series 10 och har idag en Series 6. Skulle kunna tänka mig att 6:an skulle bli lite av friluftsklocka. Alltså en klocka när man är ute i naturen eller jobbar i trädgården.

Men hur ska man tänka kring laddningen? Kan den ligga och laddas hela tiden eller bör man bara ladda den inför att den ska användas? Då 6:an är gammal och med dåligt batteri så spelar det inte så stor roll men sonen har en AW och den använder han bara sporadiskt så frågan gäller även en mer "up to date" än mitt gamla vrak..:smile:

Skulle ladda den till ~60%, stänga av den och sen låta den ligga ett tag och se vad status är efter nån vecka. Hur den håller laddningen så att säga.

Min bild är att den laddar ur otroligt fort. Batteriet räcker ju bara 18 timmar. Eller missar jag något i din tanke?

Tänker att det inte är så bra att ha den liggandes på laddning hela tiden utan ladda upp till 60-70%, stänga av den och se om den tappar något i avstängt läge under en tid, troligen inte.

Tror det är bättre än att ha den på laddning hela tiden. Sen när du väl vill använda den sätter du den på laddning innan.

Tänkte inte på att stänga av den. Det är nog lösningen. Ska testa.

1 gillning

Om du har på AO kanske du ska stänga av det. :open_mouth:

Också ett steg. Tack!

Har man väl lagt sig under bilan är väl batteriet på klockan minsta problemet? :sunglasses:

3 gillningar

Ha, förstod först heller inte vad den här tråden handlade om med tanke på rubriken. :crazy_face:

1 gillning

@xms67 du får nog fixa rubriken på detta ämne, den är lite smått förvirrande :sweat_smile:

1 gillning

Haha, rubriken brukar ju inte bli fel..:grin:

1 gillning

Hur många gånger kommer du byta klocka liksom? Du kommer ju störa dig den gamla direkt nu när du väl bytt upp dig :slight_smile:

Kan säkert bli så. Vissa planer är bättre på ritbordet än i verkligheten..:sunglasses:

1 gillning

Ge den till grabben :+1:t2::nerd_face:

Dottern har en Serie 9 och sonen en SE. Så det får isåfall bli till någon bättre behövande. 73 procent batteri gör att den dessutom behöver lite kärlek snart. Men först ska jag testa min tanke att istället för att byta band inför vissa aktiviteter så byter jag klocka.

1 gillning

Kolla senaste Bli säkerpodden med @nikka och @Esse

Där slutar tydligen säkerhetsuppdatering tidigt på SE

https://youtube.com/playlist?list=PLQEr9zyE2eiu4PKDI_WFpOfR61rdUriQx&si=bE_I98wt4rce7GEy