Jag väntar på min Series 10 och har idag en Series 6. Skulle kunna tänka mig att 6:an skulle bli lite av friluftsklocka. Alltså en klocka när man är ute i naturen eller jobbar i trädgården.
Men hur ska man tänka kring laddningen? Kan den ligga och laddas hela tiden eller bör man bara ladda den inför att den ska användas? Då 6:an är gammal och med dåligt batteri så spelar det inte så stor roll men sonen har en AW och den använder han bara sporadiskt så frågan gäller även en mer "up to date" än mitt gamla vrak..
Tänker att det inte är så bra att ha den liggandes på laddning hela tiden utan ladda upp till 60-70%, stänga av den och se om den tappar något i avstängt läge under en tid, troligen inte.
Tror det är bättre än att ha den på laddning hela tiden. Sen när du väl vill använda den sätter du den på laddning innan.
Dottern har en Serie 9 och sonen en SE. Så det får isåfall bli till någon bättre behövande. 73 procent batteri gör att den dessutom behöver lite kärlek snart. Men först ska jag testa min tanke att istället för att byta band inför vissa aktiviteter så byter jag klocka.