Hur starta upp Unifi LTE back up?

Jag kan se att den fått IP-adress och en Mac-adress. Jag har en USG och kopplat in den i den port som heter console, eller något sådant. Men just nu kör jag grannens modem i WAN 1 och det fungerar. Vet inte om det är någon skillnad på portarna? Kanske ska testa och byta plats på dessa två? Sätta LTE i WAN 1 och grannens modem i Console? Men har ett möte snart så jag vågar inte testa det innan runt 14:00.

I console porten ska du inte köra! Det är till för konfigurering av din USG!
Din LTE ska in i WAN2 eller WAN3 och sen adopteras. När det är klart så tar du bort grannens och ersätter med din LTE i WAN1.

2 gillningar

Som @Curiosity säger så ska du inte köra den i Console men jag tror du kan sätta den i en port på switchen också.
Men bäst är nog att sätta fibern i WAN1 och LTE i WAN2.

2 gillningar

Nu har jag testat lite. Jag kör 4G modemet i WAN 1. Sedan händer något märkligt. Systemet går banarnas om jag kopplar den efterliggande switchen i den sista porten(WAN2/LAN2). Så jag måste sätta switchen i LAN1 och LTE i WAN2/LAN2.

Men LTE dyker inte upp för adoption.

Skicka gärna en bild på hur det är inkopplat!

Första vita fr vänster är fr 4G modemet. Den röda är till switchen och till sist, längst till höger är LTE.

Sedan måste jag ju bara fråga om det här…?


När jag kopplar in switchen i den längst till höger fungerar inte USGn. Bland annat dök det där beskedet upp…:flushed:

@xms67

En fråga när du säger att du har kopplat in LTE-enheten i WAN2/LAN2…har du aktiverat den porten i USG:n i controllern? Den är vad jag minns per standard avstängd. Console-porten ska du som sagt inte använda, den har inte det syftet.

Jag utgår från att du har en switch inkopplad i LAN1, enheten dyker inte upp i controllern när du kopplar in den i switchen?

Missed heartbeat innebär att den inte hade kontakt vid ett tillfälle då den förväntades ha det. Verkar oftast vara kablage som är boven för sådant. Jag hade det när jag satte upp mina prylar och mycket riktigt var det en kabel som av okänd anledning inte riktigt hade klickat i helt.

Det där har jag missat. Den är mycket riktigt avstängd. Och det verkar inte bara vara att öppna upp den. Det där förklarar ju varför det blir helt fel i systemet när jag testat att koppla switchen i den porten.

Frågan är vad som händer om jag kopplar LTEn i switchen?

1 gillning

Nu…

1 gillning

Japp, den måste aktiveras. Sannolikt också knytas till det LAN du har konfat i din USG.

Ska inte vara något problem, tror jag.

Gick adoptionen igenom nu då?

Inte ännu, jag verkade vara tvungen att uppdatera programvaran först. Ticka på nu.

Satte hjärtat i halsgropen två gånger. Dels försvann den igen från appen i telefonen. Men låg synlig via datorn. Men där fanns en ruta som krävde APN adress… Något jag aldrig hört talas om, men Google var min vän…:+1:.

Nu



Tack alla som försökt hjälpa till och särskilt då @zinned som knäckte första delen i gåtan.

5 gillningar

Bara kul och skönt att du fick rätt på det :+1:

2 gillningar