Hur mycket elstöd fick ni 2023?

Nu kom elstödet för 2023.

Frågan är vad dessa ca 250 kr kostar att administrera :slight_smile:

Inte en krona. BRF behåller det och håller ner elkostnaden istället. Inget på jobbet heller.

Osäker på om jag får något den här gången

2536 kr. För det har jag redan beställt en ny Netatmo väderstation med en ny regnmätare, som jag får imorgon. Min gamla gick sönder och gick inte in i Home Kit. Ska även köpa en USB-C till USB-C kabel. :smiley:

Samma här. Vi har fortfarande 1.56kr/kW fast pris. Har haft det sedan jag flyttade för 3 år sen. Det får ju ändå sägas vara helt okej i dessa tider.

1 gillning

Du måste haft en jädra förbrukning då!

Jag tycker inte det, fick typ 7500 förra gången. Har bergvärme så håller ändå kostnaderna i schack tycker jag.

Inte fått mitt än men bör vara ca 2000.

Hans granne har nog fått mer tillbaks då hela @xms67's familj har duschat hos dem när det kostade huggorm. :joy::joy::joy:

1 gillning

Fick 550 kr.

Ett jävla slöseri med skattemedel, hade verkligen önskat att inte en krona betalades ut utan istället gick till vettiga saker.

1 gillning
  1. November ovanligt varm

Behövs diskussionen om att det inte är skattepengar verkligen dras igen?

2 gillningar

Du menar det andra elstödet?
Fick 2314kr 23 feb 2023 fast som jag fattar det kommer ett till snart?

Elstöd företag SE3 och SE4 går att söka 30 maj hos Skatteverket

2 gillningar

Ca 3800 kr denna gången

662kr nu

Nu väntar man på Gasprisstödet med :slight_smile:

Det är inte skattepengar @zinned :slight_smile:

Det är pengar från den "fond" som de så kallade flaskhalsavgifterna går in i – det är pengar som bokförs som en skuld till elmarknadens parter.

1 gillning

Jag tar tillbaka mitt påstående om din förbrukning (Om det nu fanns någon som ansåg att jag hade bättre koll på den än dig :grin:).

De där 256 kronorna var för vår lägenhet. Nu kom huset, det var ungefär samma som dig.

2 gillningar

Efter din kommentar har jag skrivit till Försäkringskassa och sagt att det måste vara något fel då Essa sa... :sunglasses::grin:

1 gillning