Hur många appar har du på din telefon?

Är på Gotland med begränsad uppkoppling och noterade att efter tre dagar har jag 59 uppdateringar i App Store. Med handen på hjärtat kan jag nog inte ens räkna upp 40 appar som jag har installerade på telefonen om jag försöker räkna i huvudet.

Är det jag som har orimligt många appar (335) eller är detta relativt normalt? Blev sugen på att göra en riktig jävla sommarstädning nu. Du kan kolla hur många appar du har på din iPhone genom att gå till inställningar - om och sedan scrolla ned en bit. Hur man gör på Android vet jag inte :sweat_smile:

1 gillning

340 här..:sweat_smile:. Använder jag 40..?

Det är väl en massa dolda system-appar, efter en uppdetering av telefonen så brukar det stå ca 180 appar som ska optimeras. Men så många har inte jag installerat.
Android när det gäller mig, men säkert en massa dolda appar på appletelefoner också.

1 gillning

67 haha, jävlar va många ni har. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ett tips är att gå in under Inställningar → Allmänt → iPhone-lagringsutrymme. Där kan man se när man senast använde apparna och radera de man inte använder längre.

2 gillningar

Men de kan ju vara bra att ha! Någon gång :joy:

1 gillning

Ja, men jag brukar göra det på sonens iPad för att se vilka spel han inte är intresserad av längre.

1 gillning

Tänk om det fungerande som när man dammar av sitt tv-spel. Varje gång man startar en app så möts man av dialogrutan: ”Den här appen måste uppdateras först.” :triumph:

86 appar. Hade nog kunnat rensa bort hälften. :slight_smile:

346 st :sunglasses:

62 st. :sunglasses:

Därför som funktionen Avlasta appar är så bra. Ser man en pil under en app vet man att man inte använt den på länge och kan fundera på att ta bort den.

1 gillning

Jag har 104 installerade nu. Gick igenom listan med appar och raderade 2-3 stycken. Alla har ett syfte, även om de kanske inte används så ofta.

1 gillning

Jag brukar någon gång varje månad städa upp bland appar, bilder, musik och annat på telefonen. Är pedant och gillar att slänga saker.:sunglasses::joy:

192 st :frowning: Undra hur många jag egentligen använder

För många.

Borde väl rensa överlag både appar, videos och bilder… men orka det liksom… köper hellre mer lagringsutrymme nästa iPhone :rofl:

Jag har 23 appar. Vad är det för fel på er? :stuck_out_tongue:

1 gillning

Det låter lite väl tråkigt!:joy::joy:

Bara alla streamingtjänster är ett tiotal appar.