Hur logga in på annan enhet med Apple-ID?

Jag har ett ChatGPT-konto som jag registrerade via Apple-ID, tror jag. Minns inte riktigt. Använder det på telefonen men nu när jag ska logga in via datorn så kan jag via Lösenord fylla i mejladress som är ett @privaterelay.appleid.com. För lösenord ser det ut så här:

Hur kan jag gå vidare?

Datorn alltså inte en mac?
Ska du inte bara logga in med ditt vanliga Apple-ID och sen få en verifikationskod till din telefon att använda på datorn.

Jo en Mac(MBP).

Tryck på ”Fortsätt med Apple” som brukar finnas under inloggningsfälten på websidor. Så löser det sig nog automagiskt om du sitter på din egen mac. :slightly_smiling_face:

Använder du någon annans dator ska du ange ditt Apple-ID och få verifikationskod till din egen enhet.

1 gillning

Du väljer att logga in med Apple även i macOS. Dina inloggningar synkroniserar i lösenordsappen.

1 gillning

Det första man blir blind på är ögonen, det fanns en knapp för logga in med Apple. Jag har säker försökt 10 gånger vid olika tillfällen och inte tänkt på den.

Tack!

Kan flika in att det fungerar att logga in på ChatGPT på Windows med Apple login, ange din epost adress som är kopplad till Apple-ID och skanna QR koden med kameran på iPhone.

1 gillning

Det lät smutt. Tack!