Jag stänger i princip aldrig av min Macbook Pro eller startar om den med undantaget när jag är på semester eller vid vid en uppdatering. Dvs. jag stänger bara locket och sätter den i viloläge.
Tid sedan start: 47 dygn, 15 timmar och 28 minuter.
Hur ser det ut för er?
För att ta redan på hur länge du haft i gång din dator så håller då i option-knappen och klickar på äpplet i startmenyn. Sedan klickar du på programvara.
Jobbets iMac stängs av då jag flyttar den mellan kontoret och hemmet och under helgen.
Min egna startar jag bara om då det kommer en uppdatering som kräver det. Och det är länge sedan det kom något som kräver omstart till min iMac 27" 2009. Däremot har jag väl ett eller två strömavbrott per år. Och jag stänger av den då jag åker bort mer än några dagar bara. Den kör hemmadelning, därav att den är igång hela tiden.
Min MacBook Air 2017, stänger jag aldrig av. Bara omstart då det behövs för uppdatering.
Självklart! Det är ju en av Apples stora fördelar hur dom från början byggde en kultur runt sina produkter och anledningen till att dom har som många hängivna och lojala kunder.