Hur kan man lägga så mycket på det?

Hur hade du tänkt att sminka dig med den där? :thinking:

1 gillning

Det är lite av Da Vinci Resolves stora styrkor, bara välj ut ett ansikte och sedan kan du få huden hur fin som helst!

2 gillningar

Detta är ett ämne som jag ofta diskuterar med en god vän. Vi prioriterar olika men det är helt ok. Gör det oss lyckliga, vi har råd, vi är medvetna, så… kör.

Lite värre är det för de som inte har råd och försöker upprätthålla någon form av image. Det slutar sälla lyckligt.

Och de personer som inte kan förstå att andra prioriterar på annat sätt än vad de själva gör.

5 gillningar

Just det jag var ute efter i denna tråd.

5 gillningar

Glömde ju svara på din fråga… I mitt fall: Whisky och nya iPhones :slight_smile:

Tur att jag har en förstående fru.

Brukar ibland hänvisa till min gamla chef som sa “Det är mycket pengar men det är inte dyrt…”

De riktigt tråkiga begriper inte vad jag menar :slight_smile:

2 gillningar

Jag har en helt oförstående omgivning men bryr mig inte så länge jag inte gör avkall på annat och vi har vad vi behöver och mår bra.

6 gillningar

Har väl lagt en och annan krona på musikåtergivningsutrustning. Man får ligga lite lågt med priserna på vissa grejer, annars blir man idiotförklarad av “vanligt” folk. :innocent:

På internationella forum däremot. Då är stereosystemet rena lågbudget varianten. :flushed::sunglasses:

Men å andra sidan så reser jag ingenstans, är återhållsam med andra teknikprylar (har en iPhone 8, iPad Pro (2017) t.ex.)

3 gillningar

Ett tips är att man säger beloppet i euro. :joy::frowning:

3 gillningar

Även då kan man bli idiotförklarad. :innocent: :laughing: :laughing: :laughing:

Jag antar att detta är en fördel med att vara ensam, kan köpa vad jag vill utan att behöva redogöra eller tänka på någon annan. :sweat_smile:

3 gillningar

I det läget får man ta till Bitcoins. :joy::joy:

1 gillning

Visst är det så, men även innan jag var gift reflekterade jag ofta över vad jag la mina pengar på, vad som kändes viktigt för mig, men kanske inte för de flesta andra.

Jag tror det handlar om att finna en likasinnad eller en mycket förstående partner. Min partner har inget större klockintresse men förstår mitt missbruk fullt ut och stöttar mig till 100%. :joy::joy::joy:

5 gillningar

Det gäller väl att hitta en balans om man har en partner. Hemma hos oss har vi gemensam ekonomi så det gäller att båda känner att det är okej.

4 gillningar

Är väl teknik som jag läggar lite pengar på men mest saker som går till hemmet som båda använder. :man_shrugging:t3:

1 gillning

Det finns ju hur många varianter som helst och det gäller att hitta en som passar. Efter lite drygt 30 år tillsammans bör man ju hittat något som funkar. :joy::joy:

3 gillningar

Ja men absolut, det gör jag med. Men eftersom det bara är jag som sköter mitt hushåll så behöver jag inte styra mig efter någon annan. Vilket också kanske är lite deppigt men ändå skönt så länge det varar haha.

Jag hoppas jag hittar det med då! :blush:
Man måste ju få ha sina vinklingar. :laughing:

1 gillning

Armbandsur (och fickur) är ju inte så stora. Du har inte funderat på att samla på fina golvur också? Då kanske inte frugan är lika nöjd längre. :laughing: :laughing:

Det gäller att välja sina strider. :joy::joy: