Hur kan man lägga så mycket på det?

När det gäller att lägga pengar på saker har man ju olika referenser och utgångspunkter.
Det finns ju vissa saker som man köper och lägger en del pengar på utan att man reagerar på priset.
Jag kan till exempel köpa en dyr flaska rom eller vinylskiva utan att ens tänka efter om det är värt det.
Igår kom frun hem och hade köpt schampo och balsam för 1199:- vilket fick mig att studsa till och tänka på det här.

Skulle vara kul att veta vad ni andra lägger pengar på som känns klart värt det utan att tveka medans andra skulle aldrig betala så mycket för det.

3 gillningar

No comment. :joy::joy:

3 gillningar

Det är priset vår gemensamma ekonomi för stå för att vara tillsammans med kvinnor med långt hår.

2 gillningar

Kolla bilvårdstråden :joy:

3 gillningar

Eller hur! Helt ofattbart. :joy::joy:

1 gillning

Jag har långt hår men jag har aldrig spenderat så mycket på schampo innan, mitt schampo kostar 80kr och det tycker jag är rätt mycket. :joy:
Mina frisörbesök går däremot på 1500.:smiley:

1 gillning

Kaffe Då köper jag inte superdyra kaffe. Men i propution många andra lägger på kaffe så blir det mycket

1 gillning

En iMac som jag inte ens ville ha.

3 gillningar

Om en kvinna blir vacker får insatsen anses låg…:heart_eyes:

5 gillningar

Det jag sparar på rakhyvlar lägger jag på klockor. :joy::joy::joy:

Alltså när frun tjänar så mycket mer än jag kan man ju inte klaga. Kan bli lite dålig stämning då. :grimacing::joy:

8 gillningar

Helt sinnes :flushed::joy:

Man ska aldrig klaga, bättre att minnas och påminnas när man själv gör ett skapligt inköp. :joy::joy:

2 gillningar

Lite serum till ansiktet och ögonkräm. Bra literpris.

Men till håret använder jag Bamse schampo för 20 kr.

2 gillningar

Nästan att narkotikum är billigare.

Men som Dolly Parton sa: Det är jävligt dyrt att se billig ut. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Är det det där Japanska tillverkar av fiskrom? Jag tror hustrun köper det. Jag har förbjudit henne att berätta om hon köper det, hjärtat klarar inte sådan information…:sunglasses:

1 gillning

Köpte precis denna för 35 000 riksdaler.

3 gillningar

Jag lägger en summa motsvarande en tailandsresa varje år (utom under pandemin då) på min Medeltidshobby.

3 gillningar

Det skulle aldrig jag betala!:joy:

Allt är en prioriteringsfråga. Min fru är väldigt intresserad av hudvård och lägger rejält med pengar på det. Jag har genom åren lagt väldigt mycket pengar på klockor men mer eller mindre slutat med det. Senaste åren är det mest vardagsnjutning som jag lägger pengar på, gott vin, god mat och böcker, oerhört många böcker.

4 gillningar