Hur installera om OneDrive i macOS?

Försöker installera om OneDrive på mac. Tänkte att det skulle funka bättre om jag kör via AppStores installation i.s.f. nedladdad. Men hur jag än gör enl. "uninstall" på Microsofts dåliga sajt så har jag skräp kvar där datorn tror att något finns kvar när jag startar om. Vet någon vad jag missat?

Har raderat själva appen samt under Containers i dolda Library.

Efter omstart felmeddelande:
Screen 2023-03-30 kl. 10.55.38

Om man klickar på Mer information kommer man till helt fel sida på Microsofts sajt (typ, "så här installerar du om Windows 11").

Hur kan jag nollställa det hela och börja om?

1 gillning

Radera:

  1. OneDrive-mappen: ~/OneDrive
  2. OneDrive-programdata: ~/Library/Application Support/OneDrive
  3. OneDrive-cachefiler: ~/Library/Caches/OneDrive
  4. OneDrive-loggfiler: ~/Library/Logs/OneDrive
  5. OneDrive-inställningar: ~/Library/Preferences/com.microsoft.OneDrive.plist
  6. OneDrive-autostart: ~/Library/LaunchAgents/com.microsoft.OneDrive.plist
2 gillningar

https://freemacsoft.net/appcleaner/

1 gillning

Kan tipsa om den här sidan där man kan ladda ned de senaste versionerna till allt inom Office-paketet till Mac, använder den i jobbet väldigt ofta.

https://macadmins.software

Även på hemsidan finns det en flik längst upp som heter "Tools", klickar man sig in på den och laddar ned den översta som heter "Office Reset" så kan man via det programmet reparera alla Office-program, installera om dem och rensa helt om så önskas. Löser alltid, och då menar jag alltid märkliga fel. Tips till @Zop också som jobbar mot användare =)

3 gillningar

Tack! Stångas dock mest med Adobe hos Macanvändarna här. :triumph:

2 gillningar

Ja fyfasen vad hemskt Adobe är.

1 gillning

Väldans bra tips som jag ska kika på vid tillfälle, tack!

Gick akut i förmiddags tillbaka till nedladdade versionen på MS sajt och då drog allt igång igen. Men ska grotta ner mig i detta en vacker dag när jag har tid…

Fick samma meddelande på en helt ren installation av macOS med så är nåt mysko med versionen på AppStore, kört versionen som MS har på sin sida istället!

1 gillning

Intressant… Då kanske jag ska hålla mig till nedladdade versionen.

1 gillning