Hur har ni löst nätverksröran?

Tänkte försöka få nån ordning på det här spindelboet och skulle behöva lite inspiration. Har funderingar på att antingen få in det snyggt i ett skåp, alt så såg jag någon som löst det ganska snyggt genom att fästa allt på en verktygstavla.

IMG_20200110_204048

Dela gärna med er av bilder på hur ni har löst det hemma hos er.

2 gillningar

OCD-alarmet går på max efter den bilden. :laughing:

Mesh, eller stäng skåpet. :slight_smile:

bild

Mitt teknikskåp, omöjligt att hålla en bra ordning bland sådana här grejor… Bara glad jag slipper se skiten :rofl:

Kör du minin som server? Headless eller har du en skärm nånstans?

Minin i skåpet, kopplad till tvn… Men kör endast remote via mobilen om jag behöver… Använder den som plex server, nerladdning sker per automatik via sonar och radarr… Vilket jag kan styra via safari på iPhonen… Så behöver aldrig bry mig om minin på de sättet :ok_hand:t2:

Vad kör du för app för remote?

Chrome Remote Desktop :smiley:

Får inte den att lira 100%

Kör du Catalina?

1 gillning

Yes sir!

Vänta, ska Googla fram lösning…

https://support.google.com/chrome/thread/16263096?hl=en

1 gillning

Följ den länken, finns lite olika tips… Men efter den så funkar de kanon för mig!

1 gillning

Mitt påminner om ditt men jag har på 2 ställen och inte hälften så mycket prylar.

1 gillning

Har bara ett 80-90 talet prylar :man_shrugging:t2:

Jag har bara 10. :rofl::rofl:

Kör samma setup som Severyd! Mac Mini till tv’n som kör plex-server och Chrome remote, följ hans länk det löser problemet!

1 gillning

Kör en mac mini i klädkammaren med en drobo på 20tb. Den har även Pihole på sig i en VirtualBox med Linux. Kodar dock om filmerna så att dom spelas upp direkt i hemdelning på AppleTV. Kör remote VNC nu men ska testa om jag får bukt på chrome :smiley:

1 gillning

Nu med Deco M9 Plus så blev det lättare med kablarna. Fiberbox bakom lillans röra :slightly_smiling_face:. En puck till PS4 / Biohemma. En puck med WD Home i garderoben. En puck till TV i köket. Sedan Chromecast för streaming både musik och film. Inte så avancerat men duger åt lilla oss :slightly_smiling_face:

Supernöjd med mina, får ut mina 600Mbit jag betalar för på båda våningarna med WiFi mellan puckarna.

Jag förmodar du menar M9 Plus. Jag är med supernöjd. Hade lite bekymmer i början med att pejla in den jag satte på ovanvåningen men det kanske var för att gömt de andra :slightly_smiling_face:

Japp M9 Plus såklart. :slight_smile: