Hur har ni gjort med garderobsljus och Homekit?

Hur har ni gjort med smart belysning i garderober? Jag har tex en garderob i sovrummet och den tänds när jag ber Siri eller Google att tända i sovrummet. Funderar på att skapa ett eget rum för just garderobslampan så att endast taklampan tänds vid ett sådant kommando. Vad är isf nyttan att placera de två i samma zon?

Tror det finns billiga och självhäftande lampor med rörelsesensor på Ikea. De tänds så fort du öppnar garderoben.

Låter i mina öron krångligare att koppla garderobsbelysningen till Homekit.

Är det inte lite överkurs att ha smart belysning i garderoben? Känns ju betydligt smartare att ha en klassisk dörrbrytare när man öppnar dörren.

2 gillningar

Jag har en walk-in closet och där har jag en Ikea smart lampa i taklampan och anslutit den till hue , sen har jag en philips rörelse sensor som tänder lampan vid rörelse och sen släcks den när det inte rört sig på en stund.
Väldigt skönt att slippa tända&släcka på knappen.

Har olika ljusstyrka beroende på tid på dygnet.
Använder inte någon röst tjänst men grejorna syns i homekit så antar det skulle funka.

Konfigurerade allt när jag köpte de för typ 2 år sen och aldrig rört det sen dess,

1 gillning

Hue och Hue rörelsesensor. Men då är det garderob modell större

Ikea har ju bra sådan som tänds när man öppnar. Onödigt att krångla till det när det inte behövs.
Finns i olika storlekar.

1 gillning

Nu har jag redan all teknik installerad, så det är mer en fråga kring appen Hem och hur ni som har smart belysning i era garderober har gjort i just den appen.

1 gillning

I lagboken står det att överallt där smart belysning kan användas skall sådan utrustning användas

4 gillningar