Hur funkar Pay i matbutik om man köper ny klocka+telefon varje år?

Aktiverat Pay på telefon och klocka. Betalar alltid i självskanning, men fick veta att jag behövde göra ett separat köp hos traditionell kassa, visa upp mitt leg, och då kunna koppla mitt "butikskonto" till Pay. Och att jag behövde göra detta både för telefon och klocka separat. Och att jag sen behöver göra detta för Hemköp, Coop, Willys, Ica, etc, alla separata. Stämmer detta?

Jag brukar gilla att köpa nya telefon+klocka årligen, och att börja om från nytt istället för att fortsätta från säkerhetskopia. Känns på nåt sätt att det är lägre risk för buggar om man start fresh istället för att kopiera massa gammalt. Men i så fall, måste man då göra denna process (2 enheter och 4-5 butiker) separat, varje år? Eller kan det följa med på nåt sätt mellan enheter?

Jag har inte lyckats aktivera pay på watchen sen jag bytte iPhone. Det är min erfarenhet! :worried::-1:t2:

Nej det stämmer inte, räcker med att butiken har stöd för kontaktlös betalning.

2 gillningar

Man måste fortfarande koppla ihop Apple Pay med till exempel ICA-kortet om man byter Apple Watch och/eller iPhone. Det räcker inte med att fortsätta blippa sin nya Apple Watch om man vill ha rabatter.

Kan tillägga att man får nya kortnummer när man lägger in korten på nytt.

2 gillningar

Kan även tillägga att på ICA kan man ha max fem betalkort registrerade för poäng så emellanåt får man logga in på ica.se och städa bort gamla kort.

Så är det!

Har aldrig lyckats att få det att funka med ICA-kortet och Klarna kortet, provat totalt tre gånger och varje gång sluta Klarna kortet att fungera, och så får man gå in på Klarna bank och radera kortet och sen lägga in det igen... urjobbigt.

ICA kortet går inte att lägga till i Apple Pay, asså va?

Det har inte stöd för Apple Pay men du kan ha Icakortet i Wallet.

Du ber kassörskan koppla ditt ApplePay-kort till ditt Ica-kort sen kommer det fungera automatiskt.

Icakortet går ha i Wallet för att plocka ut handscanner.

1 gillning

Det behövs ingen kassörska för det, går att göra direkt i ICA-appen på telefonen =)

Nej, det gör det inte, provat tre gånger om du läser ovan...

Nej, funkar inte...

Pratar du om ICAs vanliga kort för att registrera bonus, hämta scanner etc?

Det jag får, fast inte i wallet är nån sorts elektroniskt id för självscanning :-/

Jag gjorde ju detta dagen möjligheten släpptes typ, var hittar du det i appen? Jag ser kopplade kort men inga alternativ:o

Charmant :pray:
Tror nog mer på handhavandefel, vilket verkar mer förekommande för vissa… försökte bara vara hjälpsam :joy:

4 gillningar

1 gillning

Då missförstod du mig, syftade till att koppla bankkortet till icakortet. Det där är ju bara qr-koden och den har jag haft sen det lanserades typ. Jag trodde du menade att man kunde hantera kopplade kort i appen :relaxed::+1:

Aaahhh då är jag med!

2 gillningar