Hur får jag bort hjälpmedelsmenyn från Samsung tv?

Min Samsung QE65Q70T har ikväll börjat visa hjälpmedelsmeny av sig själv. Jag trycker bort den, sen kommer den igen efter några minuter. Har till och med återställt tvn, utan lycka.

Använder tvn bara med Apple TV och Apples fjärrkontroll.

Samsungkontrollen har legat gömd tills nu när jag blev tvungen att använda den för att stänga menyn.

Hur får jag bort den permanent.

Tänker att du synkat din atv kontroll med samsungs så när du trycker på någon av knapparna kommer den upp? Eller ploppar den bara upp helt random?

Den kommer av sig själv. Har inte ändrat några inställningar sedan jag bar in tvn för ett år sedan.

Det är bara jag som bor här, så ingen annan kan ha ha petat på grejerna.

Vår fjärrkontroll till Apple TV flippade ur totalt och började visa menyer på just en Samsung-TV. Den skickade någon signal hela tiden via IR. Fick köpa en ny fjärrkontroll.

1 gillning

Så är det nog. Upptäckte för en stund sedan att lysdioden på tvn börjat blinka konstant, men inte när jag la fjärren bakom en kudde där jag förvarar den. Misstänkte att det var nåt IR jox, tejpade över framsidan på Siri remote med svart eltejp och nu är allt som förr.

Men jag blir ju lite nyfiken på vad som aktiverat IR just nu.

Min AppleTV remote flippade ur och skickade kommandon till TVn kontinuerligt, men efter en reset har den funkat normalt igen, så testa en reset på din ATV remote.

2 gillningar

Du kan prova att nollställa Siri Remote:

(Samma som ovan.)

3 gillningar

Återställning av fjärren med fyrkant och volym minus fungerade. Nu är tejpen borta. Tack för hjälpen.

3 gillningar

Den förra fjärren i glas hade inte detta problem, det är den nya i aluminium som nog behöver en uppdatering.

Jag fick liknande problem tidigt med just fjärren till nya ATV’n.
Lämnade in den och fick en ny.
Testade att återställa den och även koppla den till en annan ATV med resultatet att den strulade på den TV’n.

Mitt problem var att den tryckte lite ranson på ON knappen så mitt i natten kunde TV’n startas och när man kollade så kunde den rätt va det var stänga av sig och TV’n.