Hur bekämpa mygg?

Har ni några bra tips på prylar som bekämpar mygg? Dottern får hemskt stora bett som sitter kvar i ett par veckor.

Vill ha giftfria, finns det något som fungerar?

Tack, men är mer ute efter prylar som dödar mig eller får dem att inte flyga in.

Tex något som denna. Men undrar om UV-ljus och elnät fungerar?
https://www.skadedjursbekampning.nu/produkt/Insektsfangare-Vit-Dubbelpack-

Hagelgevär brukar ge hyfsat resultat har jag hört.

myggjävlar.se ska väl ha bra grejer tror jag :+1:t3:

Thermacell is the shit, enligt uppgift.

Uppgiftslämnare : Släktingar i myggtäta Norrbotten.

3 gillningar

Ja, Thermacell brukar vi använda på lantstället. Kan intyga att de fungerar.

Jag vet inte hur det är med mygg. Men bin bekämpar man tydligen bäst med Vårdguiden.

2 gillningar

Thermacell kör vi med på vandring i Dalarna

Thermacell har vi kört med i flera år och det fungerar faktiskt. Lite vindkänslig. Dvs blåser det är det mycket begränsad räckvidd.

Jag vill sträcka mig så långt som att säga att Thermacell räddar våra kvällar.

Tack för era tips, Thermacell verkar det vara som gäller. Såg att XXL har bra pris på den så får bli en sådan:

Kan man starta den kortare stunder eller går den 4 timmar tills en patron är slut eller kan man pausa den och återuppta nästa kväll?

Det är bara att slå på/av gasen.

1 gillning

Köpte en förra året efter att en polare haft i något år, fungerar riktigt bra.
Dock kostar den typ 500 spänn i månaden att driva utöver inköpspriset.

Vi har en vinnare!

Känns som det är bättre och billigare och sitta inne då!:joy:

Väcker tråden i liv och frågar om någon har testat Thermacell Mini Halo?

Hur placerar man en thermacell bäst?
Jag har haft den med när jag campat med bilen ett par gånger och haft thermacellen stått lutad mot däcket och lagt den på taket på bilen men tycker inte den hjälpt, har inte varit någon direkt vind att tala om heller
Sen har det här varit i Jämtlands skogar , där kanske de inte finns något som kan skydda en :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Svårt att säga. Eller enkelt, bara att ställa den där du är. Är det helt öppet så blir skyddsområdet lite begränsat och blåser det blir det ännu mindre. Om vi sitter mitt ute på tomten har jag två, sitter vi på altanen som är täckt på tre sidor räcker det med en.

Jag vet inte om jag skrev om att en kompis som fiskar har en som han fäster i bältet och den fungerar hyfsat, men är såklart vindkänslig. Men ju mer vind, ju mindre myggproblem. Så jag tycker den funkar bra. Till och med sjukt nöjd.

1 gillning

Du sitter väl inte vid däcket eller på taket? :rofl:

Och då har man apparaten rätt centralt placerad antar jag? Blir ett köp för att testa imorgon :slight_smile:

Den är så effektiv i ett sådant utrymme att man inte behöver vara petnoga med var man ställer den. Men vi har den oftast på bordet.

1 gillning