Hue sync box

Ni som har testat Hue sync box och kanske ha tillgång till av dom nya konsolerna med HDMI 2.1 . Eller om nån annan vet. Kommer sync boxen kunna synca om man skicka en HDMI 2.1 signal i 120hz eller klara den bara av 60hz? Jag är.sugen på en box men sitter med en c9 oled så jag hade en tanke att när det kommer HDMI 2.1 splitter kunna dela upp HDMI 2.1 signalen en till tv för att få ut max men en splitter kommer ju skicka ut samma signal till både så boxen kommer ju och så 120hz så det kanske inte funka?

Eller någon som har sätt nåt om en ny box ?

Det är endast 60 Hz (eller 120 Hz över 1080P)

vänligen
/Peter

Men gör den om signalen ifrån 120 till 60 eller blir det en massa fel om man skickar en 120?

Du kommer inte ens kunna välja det i konsolerna :slight_smile:

Men om jag kör med en switch kör en till tv och en till sync boxen men kanske blir som du säger den kör 60 insånt läge med

Jag tror få eller inga switchar klarar 4K i 120 Hz i dagsläget dessvärre - det måste vara rakt in i teven.

Nästa fråga är ju om din teve klarar det.

Hej tack för din svar och jag förstår att det är lite gissning. Jag har en c9 oled . Det jag funderar på är vad som händer om jag skickar en 120hz signal till en Swish men där bara en klara av den signalen min c9 kommer den den andra i detta fall sync boxen göra om den till en 60hz eller kommer den med få en 120 och sen kommer det inte funka med Hue sync boxen

120hz – till en switch därifrån en till tv andra till boxen.

Sen vet jag att det idag inte finns någon. HDMI 2.1 switch

Konsolen kommer att säga vad som fungerar och inte så den kommer inte skicka ut signaler som inte kan tas hand om :slight_smile:

Esse vet du om sync boxen klarar av vrr? Såg att den klara fresync eller är vrr en HDMI 2.1 funktion?

VRR är en HDMI 2.1-grej ja :slight_smile:

Tack för all hjälp hur jag än försöker så får jag välja mellan en massa roliga lampor eller HDMI 2.1funktioner :confused: