Huawei lanserar världens första dubbelvikta telefon – Mate XT

Från sajten:

Huawei har lanserat sin unika Mate XT i Kina, världens första dubbelvikta smartphone. Priset ligger på cirka 30 000 kr.

OLED-skärmen kan vikas två gånger och helt utfälld blir den en imponerande skärm på hela 10,2 tum i 16:11-format. Ihopvikt fungerar den som en klassisk smartphone och du kan även öppna den delvis, likt en Samsung Galaxy Z Fold, för en skärmstorlek på 7,9 tum.

Trots sin unika design är Mate XT bara 12,8 mm tjock när den är hopfälld – nästan lika tunn som Galaxy Z Fold 6. Inuti hittar vi 16 GB RAM, upp till 1 TB lagring och ett batteri på 5 600 mAh. Dessutom har den flaggskeppskameror och stöd för snabb trådlös laddning.

Vad tycker du om konceptet? Kommer det att slå igenom?

Via: 9to5google

2 gillningar

Spännande men utan Google Play service så är det inget för oss. Sedan är frågan om man orkar vika upp och ihop så mycket

3 gillningar

Inget för mig, men måste ju ändå säga att det ser rätt läckert ut! :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Jag tror risken att det krånglar med tiden är rätt stor. Mer mekaniska delar som rör sig.
Men som sagt jag tror det är en pryl för kinas inhemska marknad.

1 gillning

Den kommer alltså aldrig att säljas i EU eller USA. Men kanske på AliX tids nog.

Rätt smart när man använder den ihopvikt så är den skärmen sen en del av den stora, inte en extraskärm som det är på andra fold-telefoner.

Riktigt kul med något annat än en lite snabbare telefon med något bättre kamera än förra året.

2 gillningar