Hörlurar med brusreducering

Funderar ett tag på om jag ska skaffa hörlurar med brusreducering som kanske kan hjälpa mig sova.
Apple AirPods PRO ska ju ha fantastisk brusreducering men jag kan inte ha hörlurar med ”pluppar” tycker det är obekvämt och dom lyckas hoppa ur mina öron för jämnan.
Har dessa på jobbet exempelvis och jag får trycka till dom hela tiden:
https://www.komplett.se/product/1303697/tv-ljud-bild/horlurar-tillbehor/in-ear-horlurar/poly-voyager-free-60-uc-traadlosa-horlurar-in-ear-svart

Så vad är mina alternativ? Sony over-ear och sova på rygg?:sweat_smile:

Såg dessa släppas nyss, dom verkar ha brusreducering och dom har samma form som tredje generationens AirPods:

Jag har både andra och tredje generationen Aiepods, andra sitter bäst men tredje funkar med fast sitter mer löst.

Så halp, vad har ni för erfarenheter?

Jag kan inte ha in-ear och ska du ha over-ear så testa Bose QC45 de är helt underbara. USB-C som laddar blixtsnabbt, grym brusreducering och kanon ljud.

1 gillning

Kan du testa login form av tunt band rund huvudet/öronen som håller lurarna på plats? Typ elastisk gasbinda.

homer simpson GIF

1 gillning

Samma för mig trodde jag, brukar ha problem med dålig passform och att in ear-lurarna gör att jag "hör" skelettet på ett outhärdligt vis. Men AirPods Pro 2är ett undantag, funkar jättebra. Så har du inte testat just dessa så bör du ge dem en chans. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Håller med, sitter inte som andra in-ear imho.

2 gillningar

Vad är det som gör dom annorlunda då? Tänker ändå om man lägger 2800 eller vad dom kostar nu och så funkar det inte i alla fall. :hushed:

De är inte lika mycket som pluggar som andra in ear.

Jag hade samma farthåga, men beställde från Apple som tydligen accepterar retur av AirPods.

Innebär det att de lättare trillar ur örat?

Betyder det att dom är mindre då? :thinking:

Till de flesta in-ear brukar det följa med öronkuddar i 3 storlekar. Till Airpods Pro 2, följer det med i 4 storlekar, så jag upplever det som lättare att hitta ett mellanting vad som passar. Har testat ett gäng andra hörlurar, inga har varit lika bra som Airpods. Hade först Airpods Pro första generationen, bytte till gen 2 när de kom, var betydligt bättre på alla sätt och vis. Bättre ljud, bättre brusreducering, att kunna ladda dem med Apple Watch laddaren etc.

Köper du ett par Airpods och inte blir nöjd, kan jag garantera att det inte blir svårt att sälja dem för i stort sett nypris. Se bara till att köpa Gen 2 med USB-C och inte med Lightning.

Jag har airpods pro 2 och jag tycker att om jag lägger mig på sidan med en sådan i örat så trycker det lite för mycket. Nu har jag visserligen en tempur-kudde som är lite hårdare och gör att det trycker mer på hörluren.
En annan sak är att jag tycker att det blir instängt med silikonpluppen efter ett tag.

Du har inte provat med vanliga hörselproppar?

Dessa har jag använt när jag inte vill bli störd och tycker de funkar väldigt bra:
https://www.3msverige.se/3M/sv_SE/p/d/b00017635/

Det jag är lite rädd för med.
Andra generationen av de vanliga funkar bra att ligga på men tredje gen är aningen obekväm, så PRO kanske blir som dom då.
Instängdhetskänslan är jag också lite rädd för, samtidigt som det hade varit skönt att slippa höra allt runtom ibland.
Är inte öronproppar jobbiga att sova med? :thinking:

Har ett par vanliga AirPods att somna med. Tycker att det skönt att de ramlar ur öronen om jag somnar.

AirPods Pro använder jag när jag går hemifrån. De är inte bekväma att sova med.

1 gillning

För mig fungerar varken hörlurar eller proppar i båda öronen när jag ska sova. Kör enbart med en lur, så att örat mot kudden är utan lur.

Gällande instängdhet så kan man ju välja mellan brusreducering, adaptivt läge och transparensläge.

2 gillningar

De jag länkade till tycker jag är ok. Har man trånga öronkanaler så kan de spänna lite första användningen när de är nya. Men de blir mjukare efter man använt de någon gång.

Dessa som är ”glansiga” på ytan tycker jag ger en instängd och svettig känsla efter ett tag:
https://www.3msverige.se/3M/sv_SE/p/d/b00017636/

1 gillning

För min del får dom gärna inte ramla ur för jag är rädd att Lumi käkar upp dom. :sweat_smile:

@marges aaah smart, tänkte inte ens på det…

Kör på samma setup här.

1 gillning

Ibland har jag somnat med en i då ramlar den ur när jag vrider och vänder på mig. Men inte annars.

Ska vänta tills prime-dagarna nästa vecka och se om dom går ner i pris.
Är fortfarande orolig för att jag tycker dom är obehagliga dock men, så många som gillar dom så mycket.

1 gillning