Hoobs

Jag kör 3 (eller är det 4?) st RPi hemma och har gjort under många år. Aldrig haft problem med minneskort i någon av dessa, som har helt olika användningsområden.

Självklart man minneskort gå sönder men du har haft otur, så brukar det inte se ut.

Inte alls.

Dessutom finns det ypperliga how-to’s på nätet, så bra så du endast copy-pasta några rader att exekvera i terminalen och sedan är det färdigt.

Hoobs installeras via Terminalen på macOS. Så de finns ingen app att välja för autostart. Man ska köra via terminalen ett kommando.

Aha. Har du testat att starta om och se om det går igång av sigsjälvt?

Bör väl bara vara att använda sig av launchctl för automatisk uppstart efter boot?

Men då datorn bör vara på 24/7 så lär ju antalet omstarter vara få och då är det väl lika enkelt att bara starta det manuellt vid de tillfällena?

Finns en guide för det med =)

https://support.hoobs.org/docs/5e763f09e87d1e02b6c19d39

1 gillning

Fick till det nu :heart_eyes:

1 gillning

Årets program ju! Säkert funnits länge :stuck_out_tongue:

1 gillning

Gött!

1 gillning

Då har man Ring i HomeKit :heart_eyes:

1 gillning

Funkar de bra?

Får du upp bild snabbare än ring appen?

Än så länge fungerar det riktigt bra

Sweet, snart har jag min Pi så ja kan fixa de oxå. Kan du prova med sonos med ? Playbar

Har ingen Playbar =)

Ja jag tycker nog faktiskt dörrklockan är lite snabbare på respons måste jag säga via Hem-appen

3 gillningar

Underbart!

Håller med!

kommer bara åt Hoobs på min Pi om jag kör med kabel till min mac på samma nätverk, men inte om jag e på wifi ? den hittar heller inte in på min Hem app

nu kom den in i homekit :smiley:

2 gillningar